Traditsiooniliselt jagatakse ralli käigus välja ka Eesti meistrivõistluste punktid ning tehakse seda laupäeval toimuva kuue kiiruskatse põhjal. Laupäeval toimuvale siinkohal keskendukski ning põhirõhk saab olema rallisõiduks kohendatud vene GAZ tüüpi veomasinatel.

Otepää kruusal sõidavad ralliveokad teist aastat. Kui eelmisel aastal osaleti vaid neljal katsel, siis sel aastal läbitakse täismahuline EMV ralli. Kindlasti vajab ka eraldi äramärkimist fakt, et algaval Rally Estonial on E13 klassis starti tulevaid masinaid 12, mis märgib viimaste aastate veokarekordit ühel rallil. Eelmisel aastal suutis peaaegu sama hea tulemuseni tõusta vaid Saaremaa ralli, kus osales 11 veokaekipaaži.

Kuivõrd tegemist on unikaalse klassiga kogu maailmas, sest GAZ tüüpi veoautodega sõidetakse rallit hetkel vaid Eestis, siis pakiks paari lausega lahti need faktid, mis tublile rallisõbrale kõige olulisemad võiksid olla.

Esiteks muidugi kiirus – kui tavapäraselt ollakse harjunud nägema veel väheseid liikvelolevaid GAZ-e toimetamas vaguralt heinaveol või elektriliinide all tõstukkorviga askeldamas, siis ralli jaoks seadistatud masinad on märksa ärksamad ja äkilisemad – õiges seades ralliveokad arendavad kruusal tippkiirust umbes 140 km/h (mõni rohkem, mõni veidi vähem) – seega tuleb ka veokate ajal raja ääres olla ülimalt ettevaatlik!

Teiseks mootor... Pahatihti arvatakse, et GAZ-i „aiste“ vahele on tuksuma pandud mõne välismaise suguvenna süda, kuid nii see siiski pole – Eesti Autoliidu poolt välja antud määrustikus seisab selgelt, et silindriplokk, plokikaas ja sisselaskekollektor peavad olema algsed. Põhimõtteliselt saab veidi loomingulisemalt mängida vaid karburaatori, nukkvõlli, süüte ja väljalaskesüsteemiga. Seega sõidavad rallirajal ehedad endised tööloomad, mida on määruseid järgides pisut sportlikumaks koputatud.

Ühesõnaga on tegu vägagi paeluva ja vaatemängulise võistlusklassiga, mis näiteks Leedus lausa publikumagnetiks on osutunud – nimelt käivad meie veokamehed juba mitmendat aastat korraldajate kutsel sealsel 300 järve rallil ning kohalik publik ootab pikisilmi just veokate tulemist. Loodetavasti hakkab ka meie rallipublik vahepeal mõnevõrra varjusurmas olnud, kuid nüüd tublilt tagasi tulevat veokaklassi taas sama kõrgelt hindama – positiivsed märgid asjade selles suunas liikumise suhtes on jooksva ralliaasta kahelt esimeselt meistripunktide sõidult igatahes juba silmnähtavad.

Eesti Meistrivõistlusi veokate arvestuses juhivad Taavi Niinemets / Marco Prems, teisel kohal on pärast kaht etappi Toomas Repp / Oliver Ojaveer ja kolmandat kohta hoiavad Kaido Vilu / Andrus Markson. Kokku sõidetakse sel aastal meistritiitli nimel viis etappi, millest neli edukamat lähevad arvesse.

auto24 Rally Estonia 2014 stardinimekiri klassis E13:
160 Taavi Niinemets / Marco Prems
161 Sigmar Tammemägi / Arno Kuus
162 Toomas Repp / Oliver Ojaveer
163 Tarmo Silt / Raido Loel
164 Kaido Vilu / Andrus Markson
165 Mikk Mäesaar / Illimar Hirsnik
166 Olev Helü / Aivo Alasoo
167 Rainer Tuberik / Tauri Taevas
168 Meelis Hirsnik / Kaido Oru
169 Veiko Liukanen / Toivo Liukanen
170 Jüri Lindmets / Nele Helü
171 Kristo Laadre / Priit Pilden