Mis võiks olla algava hooaja märksõnad ?

Sõitjate liikumine, uued tsiklimargid, tihenev konkurents. Nii palju liikumisi sõitjate hulgas nii klasside siseselt kui klasside vaheliselt pole viimastel aastatel toimunud. Kindlasti annavad GP klassile värvi ja põnevust juurde Suzuki ja Aprilia liitumine. Kui esimene neist soovib kindlasti kõrges konkurentsis oma sõna öelda, siis teise margi puhul kujuneb see hooaeg õpiaastaks ja põhiliseks eesmärgiks on koguda vajalikku infot ja teadmisi.

Moto GP talvistel testidel on tiitlikaitsja Mark Marquez olnud kiireim, kuid ometi on Jorge Lorenzo öelnud, et ka neil on võimalus tiitel võita. Millest selline optimism?

Võimalusi võita on loomulikult paljudel. Jah, kui vaadata favoriite, siis Sepangi testid näitasid päeva lõpuks ikkagi Marquesi ülekaalu. Samas Katari testid märtsi alguses lõid kaardid uuesti segamini, sest segajaks olid Ducatid! Ehk on Ducati sõitjatest vara rääkida, kui maailmameistritest, kuid tõsine tormihoiatus on antud. Kui vaadata Lorenzo väljaöeldut, siis sellel on oma tõepõhi all. Yamaha on pideva ratta arendustööga samm-sammult Hondale kannale astunud ja julgelt võib panna nad tegelikult juba ühele pulgale. Yamaha on suure sammu teinud käigukasti osas, mis on nüüd täielik "seamless" käigukast. Kokkuvõtvalt on rattal vedu koguaeg taga, olenemata käigu alla või üles löömisest. Sidurit enam vaja ei lähe peale starti ja kurvi sisenemised koos pidurdamistega peaksid oluliselt paranema ja see oli põhimure mis Yamahale peavalu valmistas. Lorenzol peab esimene etapp hästi õnnestuma ja siis on kõik võimalik.

Mitu etapivõitu ja kas üldse võtab Valentino Rossi? Kui jah, siis millisel rajal see võiks see toimuda?

Valentino Rossi suurimad võimalused võivad ehk olla Misano etapil. Et etapp võita, peab tema puhul tänasel päeval olema varuks veel üks lisakäik ja see lisakäik on just see rada. Misano rada on tema kodurada ning see on koht, kus on tema fänniarmee vaieldamatult kõige suurem. See võib teda aidata. Peab tunnistama, et Rossi ei ole enam oma esimeses nooruses ja eelmise aasta tulemuse kordamine oleks hea kordaminek. Samas tehnikaspordis ei sõltu kõik ainult sõitjast. Kindlasti määravad oma osa tehnika, ilmastikuolud ja kindlasti õnne ja ebaõnne valem. Kogemusi on mehel palju ja eelmise hooaja põhjal näib, et motivatsioonist vanameistril puudust ei ole. Elame-näeme!

Punktide mõttes oli mullune sari kõige tasavägisem Moto3 klassis, millises klassis läheb võitlus lõpuni välja algaval hooajal?

Kindlasti kujuneb Moto3 klass ja sellel aastal tasavägiseks, sest rattad on suhteliselt võrdsed, ning sõitjad on noored ja uljad. Hooajaeelsetes testisõitudes on näidanud head kiirust Mahindrad ja eriti nende uus noor sõitja Jorge Martin. Jorge näol on tegemist 2014 Red Bull Rookies Cup tšempioniga. Saab näha kas noorel andekal sõitjal jätkub hoogu terveks hooajaks.

Moto 2 on peagi algava hooaja eel kõige vaoshoitum. Testisõidud ei ole veel selget liidrit välja toonud ja kedagi favoriidiks nimetada ei saa. Möödunud aasta esikolmikust Vińales on liikunud edasi GP klassi, kus soovib Suzuki tiimis head sõitu näidata. Kallio on vahetanud tiimi ja otsinud testides head klappi rattaga, mis küll viimaste andmete põhjal on saavutatud. Eelmise aasta meister Rabat on sisuliselt samas tiimis, kuid testisõidud mehe sõidukindlust pole selgelt veel välja toonud. Jezesi vihmasõidus tuli lisaks veel kukkumine, kuid ei midagi hullu. Seega põnevus säilib ka Moto2 klassis, kus palju võrdseid mehi.

Moto GP klassis võib peamise soosikuna esikohale välja tuua ikkagi Marquesi, juhul kui võrrelda kõigi kolme klassi meistripretendente. See aga mis toimub GP klassis kohtadele 2-12 on peagi algaval hooajal väga intrigeeriv. Võib väita, et sedavõrd tihedat konkurentsi top 10. kohtadele pole olnud aastaid. Seega jätkub põnevust kõikidesse.

Pühapäeval, 29. märtsil Viasat Sport Balticus
17.45 OTSE MotoGP: Katar, Moto3 võidusõit
19.05 OTSE MotoGP: Katar, Moto2 võidusõit
20.50 OTSE MotoGP: Katar, MotoGP võidusõit