Valitseva maailmameisteri Lorenzo võit Katari etapil näitas selgelt, kes valitseb hetkel seda ala ning 2015. aasta tiitel ei olnud kaugeltki juhuslik.

Pisut üllatav oli teise Yamaha tehasesõitja Rossi sõit. Mitte tema koht lõpuprotokollis, vaid kogu sõidu vältel ei teinud ta katset möödumiseks, et püüda poodiumit. Selge on see, et uued suured muutused võtavat oma aja sisseelamiseks ja parem neljas koht, kui kukkumine. Küll aga tunnistas Rossi, et koht polnud parim, kuid võrreldes eelmise aastaga, kus tal õnnestus võistlus võita, oli seekordne ajaparandus märkimisväärne ning seega ollakse õigel teel. Siinkohal võib öelda, et andke aega atra seada, iseasi kas konkurendid seda annavad.

Suurim üllatus kindlasti ei olnud Ducatide vaid Repsol Honda esisõitja Marquezi kiirus. Honda ajastas oma “vormi” just võistluspäevaks ja Marquez tõestas, et vaatamata mootori jätkuvale liigsele kärsitusele ja Michelini rehvide mittesobivusele suudab kombo Marquez-Honda olla jätkuvalt väga kõrges mängus.

Õnneks ei ole eelpool mainitud sõitjad kindlati ainsad nimed, kes hakkavad figureerima edetabeli esiotsas. Julgen väita, et Ducati on tulemas, et jääda. Meeletu mootorivõimsus, kuid on üks oluline erinevus, mis teeb ta tänasel päeval Hondast paremaks. Kui Honda ei suuda veel oma võimsust rajale kanda, siis Ducati suudab. Enam ei saa rääkida Ducati kroonilisest alajuhitavusest vaid kui ühest parimast rattast ning kui lisada siia väga kogenud Andrea Dovizioso ja noore andeka Andrea Iannone, siis saame tiimi, kellega peab vägagi arvestama.

Olemas ka "must hobune"

Seega GP klass on ühtlasem kui kunagi varem. Julgen arvata, et selle põnevuse juures on kindlasti ka üks “must hobune”. Kes see on, jätame spordisõprade arvata, aga vihjena võiks öelda, et The Doctor on selle mehe kohta ütelnud järgmised sõnad: Great future winner!

Moto2 avaetapp näitas meile seda, et ei näidanud mitte midagi. Miks nii? Selgelt pilti on raske saada, sest ajaloo suurim valestart paiskas kõik peapeale. Esimesest kaheksast paremast seitsmel valestart ja kokku kaheksa sõitjast, kes patustasid selle vastu. Raske on siinkohal järeldusi teha, aga midagi see näitab. Võib öelda, et sõitjad kes 2015. aastal tooni andsid on ka sel hooajal potentsiaalsed pretendendid. Eelmise hooaja suveräänne valitseja Johann Zarco ei ole veel sellist kiirust leidnud, mis talle maailmameistritiitli tõi, aga küll ta leiab. Mäletamist mööda eelmine aasta Katari etapp tõi talle kaheksanda koha, aga sealt edasi teame me kõik mis juhtuma hakkas.

Juba tuntud nimed Rins, Lowes, Luthi, Folger, Aegeter, Zarco on jätkuvalt kõrges mängus ja heameel on tõdeda, et Marc VDS tiimi endise sõitja Tito Rabat koht pole tühjaks jäänud vaid selle on väga jõuliselt üle võtnud Franco Morbidelli ja esimene etapp näitas et selles itaalia võidusõitjas on ainest. Seega ootame põnevusega juba sel nädalavahetusel toimuvat Argentiina etappi ja olen kindel, et poodium selles klassis on hoopis teistsugune, kui oli Kataris.

Moto3 nagu ikka on jätkuvalt väga ühtlane. Katar´i ei näidanud meile veel, kas sel aastal kerkib välja selline liider nagu seda oli eelmisel hooajal Danny Kent, kuid see oli pigem erand ja jätkuvalt me näeme võidusõite, mille kulminatsiooniks on finišijoon. Hea on tõdeda, et uued noored ja andekad selle klassiga liitujad näitasid juba esimesel etapil sisukat sõitu ja eriti küpse ja kaalutletud sõitja mulje jättis itaallane Nicolo Bulega. Avaetapi kuues kohta ja terve sõit juhtgrupis olek näitab noore sõitja potensiaali.

Selge on see, et selge ei ole midagi ja see ongi tähtis! Kohtumiseni Argetiinas.