Vormelitiimid ja FIA murravad pead, kuidas möödasõit järgmisel aastal lihtsamaks teha

 (6)

Vormelitiimid ja FIA murravad pead, kuidas möödasõit järgmisel aastal lihtsamaks teha
Foto: SIPA/SCANPIX

Täna Pariisis toimuva vormel-1 strateegiagrupi kohtumise peateema on 2019. aasta aerodünaamika reeglid ja möödasõitude hõlbustamine.

Põhjalikud reeglimuudatused ootavad vormel-1 sarja ees alles 2021. aastal, kui sõlmitakse uus Concordia leping, kuid paralleelselt nende väljatöötamisega murravad ala juhid pead, mida saaks möödasõitude lihtsustamiseks ära teha juba järgmisel aastal.

Esimene selleteemaline kohtumine FIA, F1 tehnikadirektori Pat Symondsi ja tiimibosside vahel leidis aset juba Bahreinis, sest hooaja avaetapp Austraalias oli äärmiselt möödasõitudevaene. Konsensuseni aga ei jõutud, sest osade tiimide arvates tundub pelgalt ühe sõidu põhjal häirekella löömine liiga ennatlik.

"Mis selle kõige taga on? On see tõesti vaid möödasõidu pärast? Kas see pole mitte impulsiivne reaktsioon pärast Austraalia GP-d? Kui nii, siis tegutsetakse pisut liiga rutakalt," leidis McLareni võistlusdirektor Eric Boullier.

Teadusuuringud on näidanud, et esitiiva otsaplaatide elementidel, mis peaksid kontrollima esirataste ümber liikuvat õhuvooru, on kahjustav mõju tagumisele autole. Arutlusel on nende elementide eemaldamine, tagatiiva suuremaks muutmine ja DRS-i võimsuse suurendamine.

Probleem on tõsine
Möödasõitude arv langes eelmisel aastal 2016. aastaga võrreldes 49 % ehk 866 pealt 435-le, mis on 2009. aastal alanud DRS-i ajastu halvim tulemus.
Seotud lood:

Boullier kardab, et kui muudatusi juba järgmisel aastal tegema hakatakse, võib juhtuda, et tiimid peavad enne 2021. aastat igal hooajal oma autod radikaalselt ümber ehitama.

"Kas me peaksime vähem kui kahe kuuga tegema otsuseid ja aerodünaamika reegleid radikaalselt muutma, võttes sellega riski, et 2020. aastal tuleb kõik jälle ümber teha, sest muudatused ei täitnud soovitud eesmärki? Ja siis muudame neid uuesti 2021. aastal?" küsib Boullier. "Kolm aastat järjest reegleid muuta on imselgelt väga kulukas. Ma ei leia, et see oleks väga jätkusuutlik ja kulusäästlik. Ma arvan, et me peaksime seda veel uurima, et ehitada üles F1 tulevik, ja jätma aerodünaamika puutumata, kuni meil on parem idee, mida me tahame 2021. aastal saavutada."

Loe veel

Bahreinis toimunud koosviibimise tulemusena nõustusid kõik tiimid läbi viima oma teadusuuringud ja loovutama oma tulemused suurema uuringu hüvanguks. Asjaga on kiire, sest 2019. aasta tehniliste regulatsioonide muudatuste ametlik tähtaeg on 30. aprill.

Tänaku ralli WRC
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare