Piloodid tahavad olla kindlad, et avariide korral autode tükid neile surmavaid vigastusi ei tekitaks, nagu juhtus eelmisel aastal IndyCar sarjas endise F1 piloodi Justin Wilsoniga. Ilmselt oleks suletud kokpit päästnud ka 2014. aastal Jaapani GP-l rajatraktorile otsa sõitnud Jules Bianchi elu.

Sellest aastast peavad tiimid turvalistust tõhustama kokpiti küljekaitse kõrguse tõstmisega 20 mm võrra ja tugevdama seda ala selliselt, et see peaks vastu jõule kuni 50 kilonjuutonit senise 15 asemel. Kuid GPDA arvates pole need meetmed peavigastuste kaitseks piisavad.

GPDA president Alexander Wurc ütles BBC-le, et ei näe mingit põhjust, miks ei peaks 2017. aastast kasutusele võtma suletud kokpitid.

"Struktuurimuutused autokeres on muidugi vajalikud, kuid ma pole näinud ühtegi tehnikainimest, kes oleks selliste suurte muutuste vastu, eriti arvestades viimaseid suuri intsidente lahtiste võidusõiduautodega. Seega kõik piloodid ja mina loodame, et peakaitse ellu kutsumine on vaid formaalsus," ütles ta.

FIA on uurinud erinevaid suletud kokpittide lahendusi ning sõelale on jäänud nn "halo" vairant, mida näeb ka alloleval pildil.