Kes võiks vabalt olla vormel 1 sarja „suursaadik“ Indias? Loomulikult kõik India etapid võitnud ja viimasega ka neljanda maailmameistritiitli kindlustanud Sebastian Vettel. Valitsev meister on olnud hiilgav New Delhi ringrajal – kõik parimad stardikohad, kõik võidud ja vaid sellel korral sai ka keegi teine olla liidrikohal, siis kui Vettel tegi boksipeatuse. Mulle tundub, et see ringrada sobib ideaalselt Adrian Newey konstrueeritud masinatele. Lisaks suudab Vettel nende masinatega sõita paremini kui keegi teine.

Suur päev Vettelile ja ajalooline päev ka vormel 1 sarjale – 26 aasta ja 116 päeva vanuselt tuleb Vettel noorimaks neljakordseks vormel 1 sarja maailmameistriks. 6 järjestikust etapivõitu on uus isiklik rekord. Paremat on suutnud vaid Alberto Ascari, kes aastatel 1952-1953 võitis järjest 9 etappi ja Michael Schumacher, kes 2004. aastal võitis järjest 7 etappi. Samuti on märkimisväärne Red Bull’i 4 järjestikust konstruktorite karikat. Parem tulemus on vaid Ferraril, kui aastatel 1999-2004 võideti 6 tiitlit järjest.

Mark Webber oli kindlustamas hooaja kolmandat kaksikvõitu, kui ootamatult tekkis generaatori rike tema masinal. Kardeti tõrkeid ka Vetteli masinal ning sellepärast lülitati välja KERS ja loobuti joogisüsteemi kasutamisest.

Teiselt kohalt startis ja teisena lõpetas sõidu Mercedese piloot Nico Rosberg. Kui sellele liita meeskonnakaaslase Lewis Hamiltoni 6. koha punktid, siis India etapil teenis kõige rohkem punkte Mercedes. Kuna Ferrari suutis koguda tervelt 14 punkti vähem, tõusis Mercedes Konstruktorite Karika arvestuses 2. kohale. „See võidusõit oli meie meeskonnale väga oluline,“ rääkis Rosberg. „Teenisime palju punkte ja tõusime Konstruktorite Karika arvestuses tagasi teisele kohale. Olen päris kindel, et suudame hoida seda kohta hooaja lõpuni. Meeskond teeb kõvasti tööd ja auto tundub konkurentsivõimeline. Aga on selge, et tuleb võidelda.“

Poodiumi viimasele astmele astus Romain Grosjean, kes startis võistlusele 17. kohalt. Kui taktika ei toiminud kvalifikatsioonis, siis võidusõidus saadi suurepäraselt hakkama. „Kui keegi oleks mulle peale kvalifikatsiooni öelnud, et sõidu lõpetan poodiumil, siis ma pidanuks teda hulluks,“ rääkis Grosjean. „Alates stardist töötasid pehmed rehvid hästi ja olime heas seisus. Peale rataste vahetamist oli masin väga kiire. Kaotasin aega Esteban Gutierrez’i taga ja võib-olla sellepärast ei suutnud võidelda teise koha eest.“

Meeskonnakaaslane Kimi Räikkönen alustas võidusõitu 6. kohalt. „Võib-olla esimesed kakskümmend ringi oli tõsiseid probleeme piduritega,“ selgitas Räikkönen. „Need kuumenesid üle. Alati, kui jõudsin kellelegi järele, kadusid pidurid ära. Võistluse lõpus olid rehvid kulunud, seega päris õnnetu päev. Ma teadsin, et rehvide sooritusvõime kaob järsku. Samas ei olnud suurt vahet, kas pingutada lõpuni kulunud rehvidega või teha üks lisapeatus ja kaotada ka aega.“

Fernando Alosno võidusõidu rikkusid esimese ringi kokkupõrked. „Esimese ringi probleemid mõjutasid kogu sõitu,“ kommenteeris Alonso. „Webber põrkas kellegagi kokku ja siis tekkis kontakt ka meil. Lisaks oli kontakt Button’ga raja 4. kurvis. Pidime tegema ühe lisapeatuse auto esitiiva vahetamiseks. Langesime rivi lõppu ja kuna masin sai nende avariides kannatada, siis oli möödumine väga raske.“

Kuigi mõlemad tiitlid on selged, jätkuvad kindlasti põnevad võidusõidud hooaja lõpuni. Vähem kui nädala pärast ollakse juba Abu Dhabis, kus möödunud aastal võitis Kimi Räikkönen esimese etapi Lotuse masinal.