Türgi ralli on üks uuemaid WRC rallide hulgas. See tähendab, et jõukatsumise puhul on veel paljugi sellist, mis seni kõigile sõitjaile tundmatu.

Igal juhul on tegemist väärika maailmameistrivõistluste osaga — Türgi ralli on raske kruusavõistlus. Ilm võib olla kuum ja panna proovile nii sõitjad kui autod.

Ralli toimumispaigaks on Kemeri küla ümbrus, mis jääb 50 kilomeetri kaugusele Eesti turistidelegi tuntud Antalya kuurortist Vahemere kaldal.

Ralli kogupikkuseks on 348,43 kilomeetrit. Esialgsete plaanide kohaselt pidi esimene kiiruskatse peetama neljapäeva õhtul. See otsustati aga ära jätta. Seega algab esimene katse reede hommikul kell 8:38.

Citroen

Citroeni meeskonna sõitja Sebastien Loeb on Türgi ralli suhtes enesekindel. Ta usub, et meeskond suudab jätkata oma senist edu ja edestada tõenäoliselt tõsist konkurentsi pakkuvat Marcus Grönholmi ja Petter Solbergi.

Citroeni rivistuses on Türgis stardis ka tõeline vanameister — hispaanlane Carlos Sainz, kes asendab rallil katkestamistega Citroeni meeskonna bosside pahameele ära teeninud Francois Duvali.

Ford

Fordi esisõitja Toni Gardemeister on enne Türgi rallit öelnud, et jahib poodiumikohta. 30-aastane soomlane loodab, et selle saavutamisel aitavad teda Fordi vastupidavus ja usaldusväärsus.

Tehasepunktidele võistleb Fordil ka Roman Kresta. Fordi rivistuses on stardis veel Antony Warmbold ja Henning Solberg.

Subaru

Petter Solberg loodab, et suudab Türgis anda vastulöögi Sebastien Loebile, kes hetkel juhib tema ja Markko Märtini ees 11 punktiga maailmameistrivõistluste individuaalset arvestust. Siiski tõdeb Solberg, et võidu saamiseks on Türgis veidi õnne vaja.

Juba seni häid tulemusi näidanud Chris Atkinson lubab Türgi rallil oma Subarule veelgi kiirust lisada ja võrreldes kahe eelmise, oma olemuselt Türgi jõuprooviga suhteliselt sarnase ralliga, edasimineku teha.

Peugeot

Peugeot’ tiimi juht Jean-Pierre Nicolas on öelnud, et tema on Türgi ralli suhtes enesekindel — põhjuseks auto vastupidavus.

Siiski toob Nicolas’ arvates Märtinile ja Grönholmile probleeme Peugeot’ rehvipartner Pirelli, kellega prantsuse meeskonnal olevat veel üht-teist arutada.

Škoda

Škoda meeskond on Türgi ralli osas optimistlikult meelestatud. Kuigi tiimi autod sõidavad Türgi rallil esmakordselt, on Škoda rallimeeskonna bossile Martin Muehlmeierile enesekindlust andnud Škoda osalemine teistel Vahemere-äärsetel rallidel.

Muelheimeri optimismi jagab ka saksa ralliveteran Armin Schwarz, kes loodab, et auto püsib Türgis hästi teel, nii nagu ta tegi seda Küprosel.

Mitsubishi

“Ma arvan, et meil on selle ralli jaoks tugev meeskond,” ütles Mitsubishi mootorispordi osakonna juht Isao Tori.

Igal juhul soovib Jaapani tiim Türgist punkte. Neid on saadetud tooma Harri Rovanperä ja Gigi Galli.

Erasõitjad

Nagu Küprose ralli näitas, võivad ka erasõitjad poodiumile jõuda. Seekord on erasõitjatest nimekaimad Daniel Carlsson ja , kes üritab kindlasti, nii nagu jõukohane, korrata Manfred Stohli eelmise ralli tulemust.

DELFI Autolehe esikaheksa ennustus:

1. Petter Solberg

2. Sebastien Loeb

3. Carlos Sainz

4. Marcus Grönholm

5. Markko Märtin

6. Toni Gardemeister

7. Chris Atkinson

8. Harri Rovanperä

Edu Markko Märtinile ja kõigile rallifännidele!