Novembrikuust septembrisse tõstetud Suurbritannia ralli eel on õhus üks küsimus: kas keegi suudab peatada Loebi? Punktitabeli tipus 30 punktilist edumaad omav prantslane tunnistatakse maailmameistriks, kui tal õnnestub ralli võita ning Petter Solberg jääb rallil nullipoisiks, Markko Märtin ei kogu enam kui ühe punkti, Carlos Sainz ei kogu enam kui neli punkti ning Marcus Grönholm ei suurenda oma punktiarvet enam kui seitsme punkti võrra.

Kuigi Loebi tiitlivõit on tõenäoliselt vaid aja küsimus, siis pinge säilitamiseks autoralli maailmameistrivõistlustel on oluline, et Suurbritannia mudastel teedel Loeb tänavu juba kuuendat rallivõitu ei võtaks ning teise koha nimel võitlevad sõitjad teevad prantslase jalgealuse eeloleval nädalavahetusel kindlasti väga tuliseks.

Ralli varasem kuupäev tõotab võistluse senisest kiiremaks muuta, kuid ilmateade lubab vähemalt reedeks vihmasadu, mis sõitjatele pidupäeva ei tõota.

Citroen

Ideaali lähedast hooaega tegeva Loebi teel ei paista maailmameistritiitli võitmiseks enam ühtegi takistust olevat, kuigi prantslane plaanib ka hooaja viimasel viiel rallil rünnata ning võidu nimel sõita. Reedel võib Loeb kaotada aega esimesena teedel sõitmisega, kuid lubatud vihmasadu vähendaks ka selle probleemi minimaalseks. Loebi ja tema meeskonnakaaslast Sainzi võib ettevaatlikkusele manitseda Citroen, kuna autotootjate arvestuses pakub neile MM-tiitli võitmisel konkurentsi veel Ford. Sainz, kellelt on lähipäevil oodata teadaannet karjääri tuleviku kohta, on viimaselt viielt rallilt kogunud 31 punkti ning kogenud vanameister püüab edukat seeriat ka Suurbritannias jätkata, et tugevdada oma positsiooni heitluses teise koha eest.

Ford

Erinevalt konkurentidest ei ole Ford saanud Suurbritannia ralliks muretult valmistuda, kuna õhus on küsimärgid meeskonna tuleviku osas. Tiimil on veel võimalus teha autotootjale võimaliku loobumise korral “tänuavaldus“ — võita maailmameistritiitel tootjate arvestuses. Fordile punktide toomine ongi ilmselt nüüdsest Märtini ja Francois Duvali peamiseks eesmärgiks, kuna eelolevatelt rallidelt vajatakse tugevaid tulemusi ning Citroeni ebaõnnestumist, mida küll harva juhtub, et meeskondlikus arvestuses Prantsusmaa autotootjale järele jõuda. Märtini kiirus on viimastel rallidel jäänud tema peakonkurentidele alla, kuid Suurbritannia rallil oli eestlasel 2002. aastal võimalus võtta esimene MM-ralli võit ning eestlaselt võib nädalavahetusel head kiirust oodata. Duvalil on eesseisvatel rallidel nii mõndagi tõestada, kuna noor belglane vajab lepingut järgmiseks hooajaks — Fordi duolt võib oodata kiiret sõitu!

Subaru

Subaru meeskonnal on õnnestunud ehitada hetke kiireim auto kruusateede jaoks, mille roolis Solberg Jaapani rallil ka oma hooaja kolmanda võidu võttis. Suurbritannia ralli kahel viimasel aastal võitnud Solberg on ka tänavu peafavoriit, kuid norralane peab arvestama nagu igal rallil Loebi, Märtini ning Grönholmiga. Maailmameistrit toetab tänavu paraku tehasemeeskondade nõrgim teine sõitja Mikko Hirvonen, kes on näidanud küll kohati üksikutel kiiruskatsetel head kiirust, kuid stabiilsusest jääb noorel soomlasel veel puudu. Hirvonenil tuleb Suurbritannias asuda võitlema Škoda ja erameeskondade sõitjatega.

Peugeot

Ainsana Jaapani rallil Solbergiga võrdset kiirust näidanud Grönholmi võiks ka Suurbritannia ralli eel pidada suursoosikuks, kuid probleemiks on soomlase töövahend — Peugeot 307 WRC auto. Täpsemalt küll auto uus 5-käiguline, millest küll üldjuhul vaid valitud käigud töötavad, käigukast, mis Grönholmilt tänavu korduvalt võidulootused on röövinud. Harri Rovanperä koostöö Peugeot’ga lõpeb ilmselt taas kord pärast käimasolevat hooaeg — soomlane peab uue töökoha leidmiseks ennast tänavu tõestama, kuid praegust seisu autoralli maailmameistrivõistlustel arvesse võttes, ei garanteeriks ka see talle ilmselt töökohta. Kolmanda Peugeot 307 WRC auto roolis tuleb nädalavahetusel starti Daniel Carlsson, kellelt võib kõike oodata — riskialti sõidu korral kohta esikolmikus ning kindla peale mineku puhul punktikohta.

Škoda

Suurbritannia rallil osaleb taas kord Škoda meeskond, mille Fabia WRC auto roolis alustas Soome rallit suurepäraselt Jani Paasonen, kes finišis sai kirja kuuenda koha. Kui tiimil on õnnestunud vahepeal Škoda Fabia WRC autot veelgi edasi arendada, siis võib Škoda trio Paasonen, Toni Gardemeister ja Armin Schwarz Suurbritannias jalgealuse tuliseks teha nii mõnelgi tehasemeeskonna teisel sõitjal.

Erasõitjad

Erasõitjatest asuvad Suurbritannia rallil punktikohti jahtima Janne Tuohino Ford Focus RS WRC 02 autol, Henning Solberg ja Manfred Stohl Peugeot 206 WRC autode roolis ning Fordi meeskonna testisõitja Mark Higgins Ford Focus RS WRC 02 autoga.

JWRC

Pärast Soome rallit tulevad nädalavahetusel esmakordselt starti JWRC sarjas osalevad sõitjad. Urmo Aava hoiab punktitabelis hetkel kolmandat kohta ning Suurbritannias tuleb põhirõhk ilmselt seada kindlale, kuid ka kiirele sõidule — maailmameistriks tulemiseks on vaja korralikku punktilisa. Eestlasel tuleb heitlusesse asuda oma tavapäraste vastastega, kelledest suurem osa uuematel Suzuki Ignis Super 1600 autode roolis sõidavad.

DELFI Autolehe Suurbritannia ralli esikaheksa ennustus:

1. Marcus Grönholm
2. Petter Solberg
3. Markko Märtin
4. Sebastien Loeb
5. Harri Rovanperä
6. Francois Duval
7. Daniel Carlsson
8. Toni Gardemeister

Edukat ja mudast Suurbritannia rallit kõigile DELFI Autolehe külastajatele ja Markko Märtinile!