Ka ülejäänud rallimaailma jaoks on tegu ühe hinnatuima võistlusega, mida armastavad ühtmoodi nii võistlejad, meeskonnad kui pealtvaatajad. Timo Mäkinen, Hannu Mikola, Stig Blomqvist, Markku Alen, Ari Vatenen, Juha Kankunnen, Carlos Sainz, Tommi Mäkinen, Markko Märtin ja Marcus Grönholm kuuluvad Soome ralli kunagiste võitjate hulka.

Viimane sõidab praegu koos Markkoga Peugeot’s. Järelikult on Prantsusmaa meeskonna sõitjate puhul kahe Soomes üliedukalt võistelnud piloodiga.

Peugeot’ bossid lubavad seegi kord karmi võitlust esikoha pärast — ja Märtinile vähemalt kolmandat kohta. Kuidas sõitjad suudavad meeskonna juhi poolt välja öeldut täide viia, selgub muidugi alles Soomes.

Soome ralli võitmiseks on vaja nii sõiduoskusi, vastupidavat tehnikat kui õnne. Kuigi suures osas on Soome ralli puhul seni tegu olnud soomlaste pärusmaaga, on Markko Märtin ja Carlos Sainz tõestanud, et ka mitte soomlased võivad meie põhjanaabrite juures häid tulemusi näidata.

Soome ralli algab neljapäevaõhtuse publikukatsega. Kokku sõidetakse 21 katset kogupikkusega 355,04 km.

Citroen

Citroeni WRC meeskond mõtleb tiitlist. Ja mitte asjata. Meeskondlik esikoht MM-i üldarvestuses tänavuse hooaja lõpuks ei näi kaugel olevat. Citroeni mootorispordi osakonna juht Guy Frequelin hoiatab aga ometi oma meeskonna sõitjad, et nad peaksid keskenduma kolmanda tootjate arvestuse meistritiitli hankimisele.

Kuigi Sebastien Loeb lubab, et ta ülemäära hullumeelselt kihutama ei hakka, ei saa rääkimata tema headest võimalustest seitsmenda järjestikuse rallivõidu võtmisel. Loebile sekundeerib Francois Duval.

Ford

Fordi meeskonna esisõitja Toni Gardemeister lubab Soome rallilt poodiumikohta. Tema kõrval tuleb Fordi roolis starti Mikko Hirvonen, kes on näidanud häid valiti Gardemeistri kõrval punkte tooma pärast mõningaid häid sõite erasõitjana.

Roman Kresta sõidab Soomes 2003. aasta Fordil, Antony Warmbold aga auto 2004. aasta mudelil.

Subaru

Chris Atkinson Soome rallit ei karda. Tal on kogemusi Austraalia teedelt, mis on sarnaselt Neste ralli kiiruskatsetega ülikiired. Noor austraallane lubab head tulemust nii enda kui meeskonna jaoks.

Petter Solberg aga on Soomes samuti arvestatav jõud. Eriti kui peaks vihma sadama. Siis võib oodata, et tema ja Marcus Grönholm näitavad Sebastien Loebi vastu, mida tõeliselt suudavad. Kuna Solberg on rallieelsetes hinnangutes ralli kiire alustamise kasulikkuse osas skeptiline, võib temalt tõsisemat rünnakut oodata ilmselt alles laupäeval või pühapäeval.

Peugeot

Peugeot’ meeskond lihtsalt peab seekord häid tulemusi näitama. Lisaks sellele, et seda on lubanud meeskonna juht, nõuavad seda ka kümned tuhanded fännid. Kui eelmise aasta esimene ja teine mees, Marcus Grönholm ja Markko Märtin ei suuda Neste rallil midagi suurt korda saata, on selge, et viga pole meestes, vaid Peugeot 307 WRC kehvades sõiduomadustes.

Võimalik, et Markko Märtin, kes EOS Peugeot rallil Otepää lähistel uut vedrustust testis, on kodusel jõukatsumisel osalemine igati kasuks olnud. Nimelt läheb ta Soome teedele Marcus Grönholmist erineva vedrustusseadega. Loodetavasti on Märtinile kasu ka ligikaudu 20 000 eestlasest fänni kohalolust.

Škoda

Škoda meeskonna miinimumprogrammiks Soome rallil on punktide kogumine. Viimastel nädalatel on Tšehhi meeskond testinud oma autot mitmetel kohalikel rallidel Saksamaal ja Tšehhis.

Meeskonna juht Martin Muelheimer loodab, et sel aastal suudetakse ületada Jani Paasoneni mullune kuues koht. Paasoneni kõrval sõidavad Soomes Armin Schwarz ja Janne Tuohino.

Mitsubishi

Mitsubishi loodab sarnaselt mitme teise tiimiga Soomest esikolmikukohta. Head kohta loodetakse nii kogenud Harri Rovanperält kui tõeliselt tulevikulootuselt Gigi Gallilt.

Seni on Mitsubishile sel aastal MMi arvestuse esikolmikukohti toonud vaid Gilles Panizzi, kes oli Monte Carlos poodiumil. Samas loodab Mitsubishi sellele, et Soome on Harri Rovanperä kodumaa ja sealseid teid tunneb mees kui oma kümmet sõrme.

Erasõitjad

Seekordselt Soome rallilt jäävad kõrvale Team Olsbergsi sõitjad, kuna Tobias Johansson kaotas auto üle kontrolli, rullus üle katuse ning veeres niiviisi sada meetrit järjest. Johansson ega tema kaardilugeja viga ei saanud, küll sai tõsiselt kannatada nende Subaru.

Kohal on aga ülejäänud erasõitjate paremik: Xavier Pons, Manfred Stohl, Daniel Carlsson jne.

JWRC

JWRC arvestuses on suurimaks uudiseks kindlasti Suzuki uue Swifti starti tulek. Kuidas suudab Ignisel võistlev Urmo Aava vastu pidada Anderssoni ja Wilksi Swiftide tempole, saab olema põnev küsimus.

Ilmselt üritavad endast parimat ka Citroeni ja Renault autodel sõitjad, kes igal võimalusel Suzuki uuele autole kohta kätte näidata sooviksid.

Delfi Autolehe esikaheksa ennustus: 1. Sebastien Loeb

2. Marcus Grönholm

3. Markko Märtin

4. Petter Solberg

5. Harri Rovanperä

6. Toni Gardemeister

7. Francois Duval

8. Gigi Galli

Edu Markko Märtinile ning Urmo Aavale, toredat rallipidu kohapeal viibivatele Eesti fännidele ja head kaasaelamist kõigile Delfi lugejatele!