A-Racingu korraldatud võistlusele registreerus üle 160 ekipaaži, alustas 12 kiiruskatsest koosnenud rahvarallit aga 129 võistluspaari, kõige osavõtjaterohkem võistlusklass oli Moskvich Liiga, kus rajale läks 40 Moskvitši. Kõige vähem oli võistlejaid stardis naistearvestuses — vaid kaks, kirjutab rally.ee

20. novembri õhtul alanud “Tartu sügise” rahvaralli avakatselt said parima aja kirja Margus Remmak — Olaf Suuder (Mitsubishi Lancer Evo 6). Paraku pööras õnn meestele selja ning kolmandal ligi 5 km pikkusel katsel kaotasid mehed rehvipurunemise tõttu ligi minuti. Jaanus Murakas — Arvo Arula (Mitsubishi Lancer Evo 7) suutsid seejärel saavutatud edu hoida ning lõpetasid võistluse absoluutarvestuse ja 4WD klassi võiduga. Murakas — Arula said parima aja kirja viielt kiiruskatselt, 52 sekundi kaugusele jäänud konkurendid neljalt.

“Kolmanda katse alguses läks meil rehv katki ja finišeerisime nii, et Murakas oli meil sabas. Rehvivahetus oleks aga võtnud 3-4 minutit,” ütles Remmak. “Ilmekas näide sellest, miks peab kasutama uusi rehve. Ostsin “protirehvid” ja see on tulemus — odav asi mksab kätte. Kuna ralli oli väga hästi tehtud, leidsime motivatsiooni jätkata. Iga treening tuleb kasuks,” lisas Remmak.

Otepäält saadud kolmanda rallivõiduga kindlustas Murakas endale sel aastal Remmaku ees sarja võidu. Kuigi võit libises käest, tasus Remmakule kaarti lugenud Olaf Suuderi hinnangul võistlus end siiski ära: “Sõita suletud teedel ligi kolmandik sportrallist ja saada sealjuures veel aegu ka kirja — ainuüksi see on väga vajalik kogemus. Kuigi kiirused ei ole sportalliga võrreldavad, peab legend siiski klappima,” märkis esmakordselt rahvarallil võistelnud Suuder, kes istub sama piloodi kõrval ka sportlikel autorallidel.

“Meie jaoks oli see koos võistlemise seisukohalt üsna oluline sõit. Tahtsime sõita võidu peale, aga sellist kaotust rahvarallis tagasi ei võta,” lisas Suuder. Mõlemad võistlejad kiitsid ka ralli korraldust: “See oli väga hästi organiseeritud, mingit olulist erinevust sportralliga võrreldes ei olnud.”

Minut ja 17,8 jäi 33,86 läbitud kiiruskatsekilomeetri järel liidrist lahutama Subaru Imprezal võistelnud saarlasi Henry Otsa ja Üllar Heldet, kes said absoluutselt parima aja kirja seitsmendalt kiiruskatselt. Neljandal kohal lõpetasid ralli Mihkel Vaks — Andrus Uudmäe (Mitsubishi Lancer Evo 7) ning viiendal Peeter Põldaru — Meelis Mäeuibo (Subaru Impreza).

Kui 16-nest alustanud neljarattaveolisest autost mahtus esikümnesse viis, siis kuuenda koha sai võistluselt J18 klassis juba eelmisel etapil tiitlivõidu kindlustanud Rainer Aus. Koos Simo Koskineniga Lada VFTS-il kihutanud tallinlane kaotas üldvõitjale kaks minutit.

“See oli üks huvitavamaid rahvarallisid, seda just katsete ja öise lahenduse poolest. Ilmastik tegi raja väga libedaks ja seetõttu sai mõnuga sõita,” ütles Aus.

J18 klassi teise kohaga lõpetasid Tartu rahvaralli Jaanus Käärik — Toomas Käärik (VW Golf), olles poole minutiga paremad võistluspaarist Kristjan Laskar — Helmut Laskar (VW Golf).

Kaheksandal kiiruskatsel tagasilla probleemide tõttu võistluse teiselt kohalt katkestanud Egon Kaur — Rain Kaur (Lada Samara) elasid kõige ärevamad hetked üle kuuendal katsel. “Ühes tagasipöördes mõistsime isaga üksteist erinevalt ning seetõttu kündsime paarasada meetri põldu kuni teele tagasi saime. Samal katsel natuke hiljem suutsime ka kraavist läbi käia ning ülejäänud katse kulges suhteliselt ilma legendita,” kirjeldas Kaur.

Kuni 16-aastaste arvestuses läks võit väheke ootamatult Lada Samaral kihutanud A-Racingu rallipaarile Tiit Rattasep — Risto Härm. Seitse katsevõitu saavutanud Kaspar Koitla — Andres Koitla (Lada Samara) jäid esikohast ilma pelgalt seetõttu, et hilinesid 13-ndasse ajavõtu-kontrollpunkti 9 minutit ning lisandus ajaline karistus pooleteist minutit. Täpselt minutiline edu Kristen Kelemendi ja Timo Kasesalu ees tagas Koitlale siiski J16 klassis teise koha.

AKP 13 sai tõsiseks komistuskiviks ka mitmetele teistele võistlejatele. J16 klassis võistelnud Jako Renter ja Priit Pihlakas hilinesid sinna 11 minutit. “Sellega oli niisugune lugu, et eksisime lihtsalt ära,” ütles Renter.

Kelemendi kolmas koht öiselt võidusõidult tähendab hooaja kokkuvõttes noormehele meistrivõistluste hõbemedalit. “Jäin Hendrik Kersi järel teiseks,” nentis Kelement, kellel olnuks tiitlivõiduks viimaselt etapilt konkurendi katkestamise järel vaja vähemalt teist kohta.

Absoluutarvestuse seitsmes koht ja klassi 2WDb esikoht läks Seat Ibizal sõitnud Kalju Holzbergile — Sulev Sarvele, kes kaotasid üdvõitjale kaks minutit ja 6,5 sekundit. Pärnakatele jäid 27 sekundiga alla Jan Õunaste — Jarno Talve (Nissan Sunny GTi) ning 38 sekundit kaotasid klassiliidrile Andres Balodis — Raimo Räägel (Ford Escort). Startis 2WDb klassis 21 ekipaaži, lõpetas 16.

2WDa klassis tegid sel korral kiiret sõitu Janek Minkovski — Kalvo Kalmu (Lada Samara) ning võtsid klassivõidu. Üldarvestuse üheksas koht ja 2WDa klassi teine koht kuulus Andrus Vahile ja Renee Reinule (Lada Samara). Raino Verliin — Viljo Vider (VW Golf II) kaotasid Minkovskile 27,6 sekundit, kuid sellest kolmnanda koha saavutamiseks piisas.

Kuigi ralli katkestasid väljasõidu tõttu kuus rallipaari ning hulgaliselt jäi autosid raja serva tehiliste rikete tõttu, ei kandnud kaotusi naisvõistlejad — mõlemad alustanud ekipaažid jõudsid finišisse. Öise võidukihutamise võitsid Viktoria Pavel — Avo Remmel (Audi 80) ning tõukasid esikohalt senised sarja liidrid Sirje Potisepa ja Kairi Tina.

“Kuigi me tagasi ei hoidnud, kaotasime esimesel kolmel katsel Viktoriale 10 sekundit. Korra tekkis isegi mõte, et kellad valetavad,” ütles Kairi Tina, kelle kinnitusel ei ole võimalik 1,4-liitrise mootoritöömahuga väikeautol kiiretel kruusakatsetel vastu saada 2,3-liitrise mootoriga konkurendi Audile. “Me anname endale siiski aru, et autod on erinevad. Samas on teatud rajad, kus meil on eelised. Lõuna-Eesti pikad kruusakatsed sobivad võimsama autoga võistlevale Viktoriale siis paremini, kui pole vihma, pori ega jääd. Tartu rahvarallil läksime selle peale välja, et ehk ta eksib. Viktoria kardab libedust.”

Tartu rahvaralli viimastel katsetel säästsid Potisepp — Tina autot ning võistluse lõppedes sai Nissan Micral võistelnud rallipaar võitjast minuti ja 9,7 sekundi võrra kehvema aja. “Viktoria teadis, et ta peab meie edestamiseks võitma viimased kaks etappi ja see tal ka õnnestus. Kuigi meil tuleb leppida teise koha karikaga, kaalub võistlustelt saadud emotsioon selle üles. Uuel aastal proovime jälle,” lisas Tina.

Üha populaarsust koguv Moskvich Liiga tõmbab ligi ka sportrallidel ilma teinud võidusõitjaid. Nimekamatest sõitjatest, kes varem veomasinate roolis ralliradadel kihutanud, olid sel korral võistlustules Priit Liblik, Andres Olvik ja Aare Müil.

Sekund-sekundis sõit lõppes võiduga Priit Liblikule ja Riivo Mesilale. 11 sekundit kaotasid klassivõitjale Mosseliigas debüteerinud Aare Müil — Tiit Vanamölder ning 21,5 sekundilise kaotusega saavutasid kolmanda koha Tarmo Denks — Andrus Kööp. Neljakümnest startinud Moskvitšist jõudis finišisse 33.