Koht on paljudele Eesti motokrossi fännidele tuttav tänu aastal 2003 seal toimunud Rahvuste Motokrossile, kus tehti motokrossi ajalugu sellega , et terve rahvusmeeskond oli ühe suguvõsa — Leokite — poolt komplekteeritud.

MX1

Kunagine 250cc klass ehk siis kuninglik klass. Tehnikaks kas töömahuga kuni 250cc kaks takti või kuni 450cc nelja taktilised mootorrattad.

Meie ootused on MX1 klassis jätkuvalt kõrged. Tanel Leok kes eelmine aasta Suzuki sadulas sõitis välja sarja 6-nda koha on see aasta Kawasaki tehasemeeskonna esinumber.

Kõrgeima koha eest Zolderis asub ta kindlasti võitlema, sest on tema isa Arvo Leok see kes alati tavatseb küsida: “Teate te kedagi kes teise koha pärast sõitma läheks?”

Kui Taneli endaga on kindlasti kõik korras, siis tehnika poole pealt on ettearvatult väikseid vingerpusse. Nimelt on Kawasaki suurtest tootjatest ainuke kellel eelmine aasta veel puudus neljataktiline mootor.

Kuigi uus tsikkel jõudis mõni aeg tagasi Euroopasse ja Tanel sai isegi teda veidi testida, ei ole tsikkel veel debüüdiks valmis ja Zolderis stardib Tanel kahetaktilise Kawasaki KX250cc sadulas.

Kawasaki ja Jan De Grooti ühistöös valminud tsikkel on arvatavasti kõige võimsam kahetaktiline ja tehniliselt üks põnevamaid tsikleid MX1 klassi stardipuu taga kuid oma agad siin on.

Kuna Jan De Grooti KX250 tagaamort on viidud tavapärasest asukohast mootori alla, võib see lahendus Zolderi rajale tekkivates sügavates soontes, kui mitte öelda kraavides, tõeliseks konnasilmaks osutuda. Amordi töö võib saada häiritud või üldse lõppeda.

Samas on kahetaktilise eelisteks jällegi kergem kaal ja parem juhitavus rasketes oludes.

Kui meie ootused ja lootused kõrvale jätta on tegijad selles klassis: 2004 MX1 maailmameister Stefan Everts . Tema suurim rivaal prantslane Michael Pichon, kes eelmise hooaja lõpus sai väga hea sõiduhoo sisse ja on väga heas vormis ka momendil.

Arvatakse , et suurima show Zolderis annavad just nemad.

Kindlasti ei maksa alahinnata eelmise aasta MX2 klassi maailmameistrit, KTM tehasetiimi sõitjat, Ben Townley’t. Head vormi on see aasta juba näidanud ka Uus-Meremaa sõitja Josh Coppins.

Kindlasti ei tasu unustada aga kunagist MX3 klassi kuningat, eelmise aasta vigastuse tõttu vahele jätnud, Joel Smetsi. Rada peaks talle väga hästi sobima ning Suzuki RMZ450 on juba ennast tõestanud eelmisel hooajal meie Taneli juhtimise all.

MX2

Endine 125cc ehk võrriklass. Tsiklid kuni 125cc kahetaktilised või 250cc neljataktilised.

Kui MX1 klassis on ehk vähegi lihtsam võimalik panustada võitjat, siis MX2 on tunduvalt keerulisem.

Mitmete krossiajakirjade arvates on meie rõõmuks üheks favoriidiks Aigar Leok.

See aasta istub Aigar jätkuvalt erameeskonna kahetaktilise KTM 125SX sadulas kuid selle vahega, et on KTM tehase kahetaktiliste esisõitja.

Teisisõnu peaks Aigari kaks takti 125cc olema nii hea kui kahetaktiline võrr seda olla saab.

Aigari hetkekiiruse kohta on eelnenud võistlused öelnud ainult head ning meie võrrilootus peaks olema supervormis. Zolderi rada peaks neljataktilistelt ka natuke nende eeliseid korjama nii, et loodame kõike paremat.

Üks võistluse peafavoriite kindlasti Tyla Rattray, eelmise aasta number kaks. Kui Tyla koht ja tsikkel “pärandati” Aigarile, siis Tyla on see aasta 2004 aasta võrrimeistri Ben Townley jälgedes ning KTM tehasetiimi esinumber MX2 klassis neljataktilise 250SFX sadulas.

Yamaha võrriklassi esinumber Cedric Melotte on kindlasti härra keda mitte unustada. Sellel rajal kahtlemata kiire.

Ei maksa kõrvale jätta ka nimesid nagu Cairoli, McFarlane, Chiodi, Sword. Üllatuse võib pakkuda ka endine USA meister ja see aasta siinpool suurt lompi sõitev Mike Brown kes on tuntud suure võitlejana viimase hetkeni.

Zolderi raske rada võib pakkuda ootamatuid lahendusi ja seda eriti veel juhul kui tegemist on võrriklassiga kus kõrvuti sõitmas nii öelda poisikesed ja vanad kalad.

MX3

Endine Open või vanadel aegadel tuntud kui 500cc. Tsiklid kuni 500cc kaks takti või kuni 650cc neli takti.

MX3 klassi kohta lisaks veel, et sari toimub eraldi MX1 ja MX2 klassist ja seega Zolderis me seda klassi ei näe. Suunitletud on see sari vanematele sõitjatele kes karjääri lõpetamas või noortele kel näiteks oma suure kasvu tõttu MX2 klassis keeruline sõita.

Ennustuste järgi on ilm Belgias ilus ja soe.