Kuid Hamilton lõpetas sõidu kolmandana meeskonnakaaslase Nico Rosbergi ja Ferrari sõitja Sebastian Vetteli järel, sest Mercedes kutsus briti ootamatult boksipeatusesse pärast turvaauto rajale tulekut.

Kuid miks Mercedes otsustas Hamiltoni boksi kutsuda? Põhjus oli selles, et nad olid mures ohu pärast, mida oleks võinud viimastel ringidel kujutada Sebastian Vettel oma ülipehmete rehvidega. Rehvide soojenemine oli olnud Mercedesele probleemiks kogu nädalavahetuse.

Kui Hamilton 15 ringi enne lõppu boksi kutsuti, olid tema pehmed rehvid juba 26 ringi vanad ning valitsev maailmameister tunnistas, et oli mures, mis mõju võib rehvidele avaldada turvaauto järel sõitmisest tulenev temperatuurimuutus.

"Oli võimalus, et Vettel vahetab enne lõppu pehmemed rehvid alla ning see oleks olnud tõsine oht Rosbergi positsioonile," sõnas Toto Wolff, Mercedese tiimpealik.

Kuid Ferrari meeskond ütles, et nad isegi ei kaalunud sellist varianti ja lõpuks jäi antud stsenaariumis kaotajaks Hamilton, mitte Rosberg. Ja üles jääb ikkagi küsimus, kas Vettel oleks (isegi eelisega rehvide osas) üldse suutnud ohustada Mercedese sõitjate positsioone? 2003. aasta Monaco GP võitja Juan Pablo Montoya on mitmeid kordi väitnud, et ta oleks suutnud võita Monaco Grand Prix isegi F3 autoga, kui ta oleks saanud stardirivis esimese koha.

"Lihtsalt öeldes: meie matemaatika vedas meid alt," tunnistas Mercedese boss Toto Wolff. "Meie arvutused läksid valesti. Arvasime, et Hamiltonil on vahe, mida tal tegelikult polnud. Meie peame järgima tehnilisi andmeid. Selline see spordiala on. Kui vaadata tõenäosust ning sa pead valima sisetunde või tehnilise analüüsi vahel, siis muidugi valid sa teise variandi."