Märtin võitis ülekaalukalt E.O.S. Rally
1. päev:
2. päev:
Oma osa oli siin kahtlemata selles, et Märtin sõitis uue Ford Focus RS WRC 03-ga, mis tõestas oma mäekõrgust edu teiste autode ees.
„Tulin küll siia selle mõttega, et võita, aga on üllatav, et vahe nii suureks kärises,” ütles Märtin. „Sõitsin nii kiiresti, kui suutsin, et vaatajatel oleks huvitav. Kõige suuremaks võitjaks ongi pealtvaatajad.”
„Mind hämmastas, kui palju vaatajaid oli tulnud raja äärde,” tunnistas ka Märtini inglasest kaardilugeja Michael Park. „See meenutas juba mõnda WRC-rallit.”
Esikolmikus figureerisid kõik E.O.S. Rally vanad tuttavad – teiseks platseerus poolakas Tomasz Kuchar ja kolmandaks Eesti ekipaaž Margus Murakas-Toomas Kitsing. Kuchar oli kahel varasemal aastal lõpetanud siin kolmandal kohal ja lubas, et tuleb kindlasti osalema ka järgmisel aastal.
Tegemist oli kõige põnevama E.O.S. Rally’ga selle ajaloos, sest veel enne viimast kiiruskatset käis heitlus Kuchari ja Muraka vahel teise ja kolmanda koha pärast ning ka N-rühma võidu nimel Raidam-Lepikson ning Vene ekipaaži Grjazin-Troshkin vahel. Raidamil õnnestus lõpuks siiski, nagu Lõuna-Eesti rallilgi, lõpuks oma paremus maksma panna
Seitsmendast üheksanda kohani mahtusid sõitjad 2,5 sekundi sisse. Seitsmendaks jäänud norralane Thomas Kolberg edestas viimaks soomlast Jari Viitat 0,3 sekundiga. Raidam jäi omakorda Viitast maha 2,2 sekundiga.
Ka katkestamisi ja üle katuse käimisi oli rallil omajagu – koguni 21 ekipaaži 53-st ei suutnud rallit lõpetada, nende seas purunenud rehvi tõttu katkestanud Janne Tuohino ning ratta katki sõitnud Mikko Hirvonen, mõlemad piloodid teevad kaasa ka WRC-s. Teelt välja sõitnud ekipaažidest sai kõige rohkem viga Eesti paar Sei-Lepp, kes vajasid haiglaravi, üks selgroovigastusega, teine ajuvapustusega.
„Selles pole midagi erilist, kui autod uperkuuti käivad,” arvas Kuchar pressikonverentsil rõõmsatujuliselt. „See lihtsalt tähendab, et on stiimulit pingutada. Teed olid küll väga sarnased eelmiste aastatega võrreldes.”
E-rühmas sõitsid taas võimsalt soomlased Kimmo Jalava-Mikko Lukka oma Toyota Starletiga. Kui mullu sõideti välja 13. koht, siis tänavu palju tugevamas konkurentsis 15. koht. Rallile üle läinud Norra suusakuulsus Thomas Alsgaard lõpetas viimaks 17. kohal, olles N-rühma kuues.
Võistlust külastanud pealtvaatajate arvu oli raske määratleda, kuid rajaäärsed magusamad kohad olid inimesi täis. Olgu hindamiseks kasvõi see teadmine, et 700 rallipassi müüdi läbi loetud päevade jooksul. Otsakorrale said ka tuhanded kiiruskatsete piletid.
E.O.S Rally 2003 lõpptulemused:
KOHT | EKIPAAŽ | AUTO | GR/KL | AEG | KAOTUS |
---|---|---|---|---|---|
1 | Markko Märtin / Michael Park | Ford Focus WRC 03 | A6 | 1:00.34,6 | |
2 | Tomasz Kuchar / Maciek Szczepaniak | Ford Focus WRC 02 | A6 | 1:03.45,6 | 03.11,0 |
3 | Margus Murakas / Toomas Kitsing | Ford Focus WRC | A6 | 1:03.48,8 | 03.14,2 |
4 | Jouni Ampuja / Timo Hantunen | Toyota Corolla WRC | A6 | 1:04.22,5 | 03.47,9 |
5 | Kaj Kuistila / Mikko Jokinen | Ford Focus WRC 02 | A6 | 1:04.42,1 | 04.07,5 |
6 | Thomas Schie / Ragnar Engen | Toyota Corolla WRC | A6 | 1:05.28,7 | 04.54,0 |
7 | Thomas Kolberg / Pal Iversen | Hyundai Accent WRC 02 | A6 | 1:06.21,4 | 05.46,8 |
8 | Jari Viita / Teppo Leino | Ford Focus WRC 01 | A6 | 1:06.21,7 | 05.47,0 |
9 | Ivar Raidam / Robert Lepikson | Mitsubishi Lancer Evo VI | N3 | 1:06.23,9 | 05.49,3 |
10 | Stanislav Gryazin / Georgy Troshkin | Mitsubishi Lancer Evo VI | N3 | 1:06.32,6 | 05.58,0 |
11 | Tord Linnerud / Henning Isdal | Toyota Corolla WRC | A6 | 1:06.50,4 | 06.15,8 |
12 | Mait Meriloo / Einar Vettus | Mitsubishi Lancer Evo VII | N3 | 1:08.22,8 | 07.48,2 |
13 | Martin Rauam / Peeter Poom | Subaru Impreza 555 | N3 | 1:09.21,7 | 08.47,0 |
14 | Priit Saluri / Margus Laasik | Mitsubishi Lancer Evo V | A6 | 1:09.48,6 | 09.14,0 |
15 | Kimmo Jalava / Mikko Lukka | Toyota Starlet | E7 | 1:10.24,2 | 09.49,5 |
16 | Gunnar Tamm / Andres Koitla | Subaru Impreza WRX | N3 | 1:10.25,6 | 09.51,0 |
17 | Thomas Alsgaard / Ole Kristian Unnerud | Mitsubishi Lancer Evo VI | N3 | 1:10.39,6 | 10.05,0 |
18 | Denis Levyatov / Alexandr Sapiro | Mitsubishi Lancer Evo VI | N3 | 1:10.53,4 | 10.18,7 |
19 | Aleksandr Dorosinski / Dmitri Balin | Subaru Impreza WRX | N3 | 1:10.54,0 | 10.19,4 |
20 | Gennady Denisov / Sergei Obraztsov | Mitsubishi Lancer Evo IV | N3 | 1:11.00,7 | 10.26,0 |
21 | Aivo Hintser / Aivar Linnamäe | Subaru Impreza | N3 | 1:11.30,4 | 10.55,7 |
22 | Igor Sokolov / Igor Skuridin | Mitsubishi Lancer Evo VI | A6 | 1:11.58,1 | 11.23,5 |
23 | Martins Bucins / Gunars Francis | Ford Escort RS 2000 | A5 | 1:12.05,2 | 11.30,5 |
24 | Kert Uus / Rein Reinsalu | Mitsubishi Lancer Evo VI | N3 | 1:12.06,9 | 11.32,2 |
25 | Andrus Laur / Aleksandr Kornilov | Citröen Saxo Super 1600 | A5 | 1:12.12,6 | 11.38,0 |
26 | Arvo Ojaperv / Avo Kristov | Nissan Almera 2.0 GT | A5 | 1:13.07,2 | 12.32,5 |
27 | Aivis Egle / Juris Vilmanis | Mitsubishi Carisma | N3 | 1:13.50,9 | 13.16,2 |
28 | Kaido Raiend / Viktor Kikerist | Mitsubishi Lancer Evo VI | N3 | 1:14.39,0 | 14.04,4 |
29 | Maris Neiksans / Edgars Utans | Lada Samara | E7 | 1:15.13,1 | 14.38,5 |
30 | Rain Kallaste / Kajar Valle | Seat Ibiza | A5 | 1:15.24,6 | 14.50,0 |
31 | Alexander Gorlashkin / Nikolai Verzecovski | Mitsubishi Lancer Evo IV | A6 | 1:15.43,6 | 15.09,0 |
32 | Einar Laipaik / Alar Tatrik | Lada VFTS | E8 | 1:20.29,3 | 19.54,7 |