Algul veel vihmast märjal teel kerkisid parimate autode kiirused üle 170 kilomeetri tunnis ja kitsastel tänavatel mõlkisid autosid päris mitmed ekipaažid. Esimeseks ohvriks osutus WRC-autodest Matiss Mezaks Lätist roolilati purunemise tõttu teisel kiiruskatsel pärast kõnnitee äärekivi riivamist.

Markko Märtin-Michael Park olid mõlemal 2,5 kilomeetri pikkusel linnakatsel kõige kiiremad ega valmistanud oma arvukatele fännidele pettumust. Ka ilm oli fännide vastu armuline, sest vahetult enne kiiruskatse algust tuli muidu sombusel päeval ka päike välja. See aga tähendas, et esimene kiiruskatse sõideti vihmast märjal ja teine juba kuivanud teel.

Kuid varem sadanud vihm võis osutuda saatuslikuks nii mõnelegi autole. Esimesena teatas probleemidest juba teine ekipaaž, soomlased Janne Tuohino-Mikko Markkula. Käigukasti probleemide tõttu kaotati juba esimesel kiiruskatsel Märtinile 19 sekundit ja teisel kiiruskatsel veel 21 sekundit – kokku seega linnakiiruskatsetel liidritele enne teist õiget rallipäeva juba 40 sekundit kaotust.

Probleeme oli ka neljandana rajale läinud norralasel Kristian Kolbergil, kes tegi esimesel kiiruskatsel spini ja lõhkus ära auto esinurga. “Ma tegin pirueti, kuna kaotasin libedal teel pidamise,” kurtis mees pärast finišit “Homme on selle võrra ruumi kerkida. Mootor töötab suurepäraselt ja anname lahingu.” See tähendab aga kokkuvõttes minutilist kaotust Märtinile.

Kuna esimeste startijate seas oli probleeme koguni kahel autol neljast, avaldas Märtinile kõige kõvemat vastupanu E.O.S. Ralli vana külaline poolakas Tomasz Kuchar, kes tuli mõlemal kiiruskatsel teiseks. Esimesel kiiruskatsel kaotati 4 ja teisel 6 sekundit, seega hakkab Kuchar Märtinit laupäeval taga ajama teiselt kohalt 10,9-sekundilise kaotusega. “Olen päevaga suurele ajakaotusele vaatamata päris rahul, sest meil olid all asfaldikummid, kuid auto oli kruusaseadistusega. Me lihtsale ei tahtnud autot asfaldile ümber seadistada,” selgitas Kuchar pärast kiiruskatseid.

Märtin sõitis samas esimesel päeval täieliku asfaldiseadistusega ja Fordi tiim seadistab auto nüüd kruusa jaoks ümber.

Soomlased Ampuja-Hantunen kihutasid mõlemal kiiruskatsel lausa põlevate piduriklotsidega, aga polnud ise sugugi mures, ehkki ajad polnud parimate killast ja kokku kaotati Märtinile 20,7 sekundit. Kokku 11. koht.

Suurimad äpardused olid Läti esipaaril Matiss Mezaks-Arnis Ronis viimasena rajale läinud WRC-autos. “Mootor suri lihtsalt välja. Ei tea, kuidas see juhtuda võis,” laiutasid mehed finišis käsi. Esimesel kiiruskatsel kaotati minut ja 10 sekundit. Teisel kiiruskatsel läks asi veelgi hullemaks, sest kokkupuude kõnnitee äärekiviga lõhkus roolilati ja viis katkestamiseni.

Margus Murakas riivas oma autoga kõnniteed ja pelgas purunenud kummi, mistõttu teisel kiiruskatsel tuli ajakaotust 12 sekundit pärast 6 sekundit esimesel katsel.

Tublisti sõitsid norralased. Thomas Schie oli esimesel kiiruskatsel kolmas, teisel kiiruskatsel tuli kolmandaks aga Tord Linnerud. Soomlane Kaj Kuistila oli viies ja neljas, mis tagas üldkokkuvõttes teiseks päevaks kolmanda koha 14,5-sekundilise kaotuse, sama palju kui Schiel.

Eestlastest on Märtini (1.) ja Muraka (9.) järel parimal positsioonil – kümnendad - Rauam-Poom, kes kurtsid, et linnakatse oli päris ohtlik, sest läksid oma autoga tagant vastu kõnnitee äärekive. Kokkuvõttes üheksas koht ja 20,6 sekundit kaotust Märtinile. Tegemist ka konkurentsitult parima N3 klassi autoga, järgneb Meriloo 13. kohal, Grjazin 14. ja Ali-Rantala 16. kohal.

Parim Vene ekipaazh Grjazin-Troshkin 14. kohal lubas laupäeval Otepää kruusateedel juba õiget rallit ja paremat kihutamist, sest linnakatsed olid siiski publikule. “Peamine, et masin terveks jäi,” arvas Grjazin pärast kiiruskatset.

Üllatusliku viienda koha sõitsid kahe kiiruskatse kokkuvõttes välja soomlased Jalava-Lukka, kes jäid Märtinile alla vaid 15,6 sekundiga, kuigi sõitsid E7 klassi Toyota Starletiga, mis ristiti kohe naljatamisi ümber Toyota Starlet WRC-ks.

Õiget kihutamist on rallil siiski oodata laupäeval Otepää kruusateedel, kus esimene auto läheb Käärikul rajale kell 8.10 hommikul. Kümme esimest sõidavad pööratud järjekorras, kuid mitte aegade järjekorda, vaid reedest stardijärjekorda arvestades – esimesena seega rajal Kuistila. Esimesed 15 autot sõidavad kaheminutilise intervalliga, ülejäänud minutilise intervalliga.

Paremusjärjestus pärast kahte kiiruskatset:

KOHTEKIPAAŽAUTOAEGKAOTUS
1Markko Märtin / Michael ParkFord Focus WRC 030:03.14,9 
2Tomasz Kuchar / Maciek SzczepaniakFord Focus WRC 020:03.25,800.10,9
3Kaj Kuistila / Mikko JokinenFord Focus WRC 020:03.29,400.14,5
4Thomas Schie / Ragnar EngenToyota Corolla WRC0:03.29,500.14,5
5Kimmo Jalava / Mikko LukkaToyota Starlet0:03.30,600.15,6
6Jari Viita / Teppo LeinoFord Focus WRC 010:03.31,400.16,5
7Mikko Hirvonen / Jarmo LehtinenToyota Corolla WRC0:03.31,600.16,6
8Thomas Kolberg / Pal IversenHyundai Accent WRC 020:03.33,000.18,0
9Margus Murakas / Toomas KitsingFord Focus WRC0:03.33,400.18,5
10Mait Meriloo / Einar VettusMitsubishi Lancer Evo VII0:03.35,100.20,1
11Martin Rauam / Peeter PoomSubaru Impreza 5550:03.35,600.20,6
12Jouni Ampuja / Timo HantunenToyota Corolla WRC0:03.35,700.20,7
13Priit Saluri / Margus LaasikMitsubishi Lancer Evo V0:03.36,000.21,0
14Martins Bucins / Gunars FrancisFord Escort RS 20000:03.37,000.22,0
15Stanislav Gryazin / Georgy TroshkinMitsubishi Lancer Evo VI0:03.37,100.22,1
16Ahti Sei / Indrek LeppFord Escort Cosworth0:03.37,500.22,5
17Kari Ali-Rantala / Petri VihavainenMitsubishi Lancer Evo V0:03.38,300.23,4
18Ivar Raidam / Robert LepiksonMitsubishi Lancer Evo VI0:03.38,500.23,5
19Tord Linnerud / Henning IsdalToyota Corolla WRC0:03.38,500.23,5
20Ivars Vasaraudzis / Valdis SpredzisMitsubishi Lancer Evo VII0:03.38,700.23,7
21Gunnar Tamm / Andres KoitlaSubaru Impreza WRX0:03.38,700.23,7
22Viljar Ventsel / Aivar KirtsiLada Samara0:03.39,600.24,6
23Vjatseslav Popov / Sergei LarensMitsubishi Lancer Evo III0:03.39,800.24,9
24Aivis Egle / Juris VilmanisMitsubishi Carisma0:03.39,900.25,0
25Igor Sokolov / Igor SkuridinMitsubishi Lancer Evo VI0:03.40,800.25,9
26Andrus Laur / Aleksandr KornilovCitröen Saxo Super 16000:03.41,000.26,0
27Gennady Denisov / Sergei ObraztsovMitsubishi Lancer Evo IV0:03.41,200.26,2
28Ilkka Rantala / Mika AaltonenBMW M30:03.41,400.26,5
29Kaido Raiend / Viktor KikeristMitsubishi Lancer Evo VI0:03.41,800.26,9
30Ramon Lindal / Aivar HeinolaMitsubishi Lancer Evo VII0:03.42,200.27,2
31Denis Levyatov / Alexandr SapiroMitsubishi Lancer Evo VI0:03.42,300.27,4
32Ago Ahu / Kalle AhuMitsubishi Lancer Evo III0:03.43,400.28,5
33Sampsa Junnila / Timo TuominenMitsubishi Lancer Evo IV0:03.43,500.28,5
34Arvo Ojaperv / Avo KristovNissan Almera 2.0 GT0:03.44,100.29,1
35Kert Uus / Rein ReinsaluMitsubishi Lancer Evo VI0:03.44,200.29,2
36Maris Neiksans / Edgars UtansLada Samara0:03.46,200.31,2
37Rain Kallaste / Kajar ValleSeat Ibiza0:03.46,400.31,5
38Roberts Kondrats / Andris SimkusFord Escort0:03.47,300.32,4
39Aivo Hintser / Aivar LinnamäeSubaru Impreza0:03.47,900.33,0
40Ats Remmelg / Meelis PielbergLada Samara0:03.48,400.33,5
41Vladimir Telkov / Hanno LõppSubaru Impreza0:03.48,800.33,9
42Lembit Soe / Ahto PihlasLada VFTS0:03.50,000.35,0
43Thomas Alsgaard / Ole Kristian UnnerudMitsubishi Lancer Evo VI0:03.50,000.35,0
44Martin Toom / Indrek JõeäärFord Escort0:03.52,900.38,0
45Kalmer Kanarik / Priit KinnunenSubaru Impreza 5550:03.54,600.39,6
46Einar Laipaik / Alar TatrikLada VFTS0:03.58,900.44,0
47Janne Salonen / Jarno HatakkaFord Escort RS 20000:04.01,900.47,0
48Alexander Gorlashkin / Nikolai VerzecovskiMitsubishi Lancer Evo IV0:04.04,600.49,6
49Ragnar Johnsrod / Kenneth JohnsrodPeugeot 106 Rallye0:04.13,200.58,2
50Janne Tuohino / Mikko MarkkulaFord Focus WRC0:04.15,201.00,2
51Kristian Kolberg / Kjell PettersenHyundai Accent WRC 020:04.16,401.01,4
52Aleksandr Dorosinski / Dmitri BalinSubaru Impreza WRX0:04.49,601.34,7