Märtin asus E.O.S. Rally liidriks
Markko Märtin-Michael Park olid mõlemal 2,5 kilomeetri pikkusel linnakatsel kõige kiiremad ega valmistanud oma arvukatele fännidele pettumust. Ka ilm oli fännide vastu armuline, sest vahetult enne kiiruskatse algust tuli muidu sombusel päeval ka päike välja. See aga tähendas, et esimene kiiruskatse sõideti vihmast märjal ja teine juba kuivanud teel.
Kuid varem sadanud vihm võis osutuda saatuslikuks nii mõnelegi autole. Esimesena teatas probleemidest juba teine ekipaaž, soomlased Janne Tuohino-Mikko Markkula. Käigukasti probleemide tõttu kaotati juba esimesel kiiruskatsel Märtinile 19 sekundit ja teisel kiiruskatsel veel 21 sekundit – kokku seega linnakiiruskatsetel liidritele enne teist õiget rallipäeva juba 40 sekundit kaotust.
Probleeme oli ka neljandana rajale läinud norralasel Kristian Kolbergil, kes tegi esimesel kiiruskatsel spini ja lõhkus ära auto esinurga. “Ma tegin pirueti, kuna kaotasin libedal teel pidamise,” kurtis mees pärast finišit “Homme on selle võrra ruumi kerkida. Mootor töötab suurepäraselt ja anname lahingu.” See tähendab aga kokkuvõttes minutilist kaotust Märtinile.
Kuna esimeste startijate seas oli probleeme koguni kahel autol neljast, avaldas Märtinile kõige kõvemat vastupanu E.O.S. Ralli vana külaline poolakas Tomasz Kuchar, kes tuli mõlemal kiiruskatsel teiseks. Esimesel kiiruskatsel kaotati 4 ja teisel 6 sekundit, seega hakkab Kuchar Märtinit laupäeval taga ajama teiselt kohalt 10,9-sekundilise kaotusega. “Olen päevaga suurele ajakaotusele vaatamata päris rahul, sest meil olid all asfaldikummid, kuid auto oli kruusaseadistusega. Me lihtsale ei tahtnud autot asfaldile ümber seadistada,” selgitas Kuchar pärast kiiruskatseid.
Märtin sõitis samas esimesel päeval täieliku asfaldiseadistusega ja Fordi tiim seadistab auto nüüd kruusa jaoks ümber.
Soomlased Ampuja-Hantunen kihutasid mõlemal kiiruskatsel lausa põlevate piduriklotsidega, aga polnud ise sugugi mures, ehkki ajad polnud parimate killast ja kokku kaotati Märtinile 20,7 sekundit. Kokku 11. koht.
Suurimad äpardused olid Läti esipaaril Matiss Mezaks-Arnis Ronis viimasena rajale läinud WRC-autos. “Mootor suri lihtsalt välja. Ei tea, kuidas see juhtuda võis,” laiutasid mehed finišis käsi. Esimesel kiiruskatsel kaotati minut ja 10 sekundit. Teisel kiiruskatsel läks asi veelgi hullemaks, sest kokkupuude kõnnitee äärekiviga lõhkus roolilati ja viis katkestamiseni.
Margus Murakas riivas oma autoga kõnniteed ja pelgas purunenud kummi, mistõttu teisel kiiruskatsel tuli ajakaotust 12 sekundit pärast 6 sekundit esimesel katsel.
Tublisti sõitsid norralased. Thomas Schie oli esimesel kiiruskatsel kolmas, teisel kiiruskatsel tuli kolmandaks aga Tord Linnerud. Soomlane Kaj Kuistila oli viies ja neljas, mis tagas üldkokkuvõttes teiseks päevaks kolmanda koha 14,5-sekundilise kaotuse, sama palju kui Schiel.
Eestlastest on Märtini (1.) ja Muraka (9.) järel parimal positsioonil – kümnendad - Rauam-Poom, kes kurtsid, et linnakatse oli päris ohtlik, sest läksid oma autoga tagant vastu kõnnitee äärekive. Kokkuvõttes üheksas koht ja 20,6 sekundit kaotust Märtinile. Tegemist ka konkurentsitult parima N3 klassi autoga, järgneb Meriloo 13. kohal, Grjazin 14. ja Ali-Rantala 16. kohal.
Parim Vene ekipaazh Grjazin-Troshkin 14. kohal lubas laupäeval Otepää kruusateedel juba õiget rallit ja paremat kihutamist, sest linnakatsed olid siiski publikule. “Peamine, et masin terveks jäi,” arvas Grjazin pärast kiiruskatset.
Üllatusliku viienda koha sõitsid kahe kiiruskatse kokkuvõttes välja soomlased Jalava-Lukka, kes jäid Märtinile alla vaid 15,6 sekundiga, kuigi sõitsid E7 klassi Toyota Starletiga, mis ristiti kohe naljatamisi ümber Toyota Starlet WRC-ks.
Õiget kihutamist on rallil siiski oodata laupäeval Otepää kruusateedel, kus esimene auto läheb Käärikul rajale kell 8.10 hommikul. Kümme esimest sõidavad pööratud järjekorras, kuid mitte aegade järjekorda, vaid reedest stardijärjekorda arvestades – esimesena seega rajal Kuistila. Esimesed 15 autot sõidavad kaheminutilise intervalliga, ülejäänud minutilise intervalliga.
Paremusjärjestus pärast kahte kiiruskatset:
KOHT | EKIPAAŽ | AUTO | AEG | KAOTUS |
---|---|---|---|---|
1 | Markko Märtin / Michael Park | Ford Focus WRC 03 | 0:03.14,9 | |
2 | Tomasz Kuchar / Maciek Szczepaniak | Ford Focus WRC 02 | 0:03.25,8 | 00.10,9 |
3 | Kaj Kuistila / Mikko Jokinen | Ford Focus WRC 02 | 0:03.29,4 | 00.14,5 |
4 | Thomas Schie / Ragnar Engen | Toyota Corolla WRC | 0:03.29,5 | 00.14,5 |
5 | Kimmo Jalava / Mikko Lukka | Toyota Starlet | 0:03.30,6 | 00.15,6 |
6 | Jari Viita / Teppo Leino | Ford Focus WRC 01 | 0:03.31,4 | 00.16,5 |
7 | Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen | Toyota Corolla WRC | 0:03.31,6 | 00.16,6 |
8 | Thomas Kolberg / Pal Iversen | Hyundai Accent WRC 02 | 0:03.33,0 | 00.18,0 |
9 | Margus Murakas / Toomas Kitsing | Ford Focus WRC | 0:03.33,4 | 00.18,5 |
10 | Mait Meriloo / Einar Vettus | Mitsubishi Lancer Evo VII | 0:03.35,1 | 00.20,1 |
11 | Martin Rauam / Peeter Poom | Subaru Impreza 555 | 0:03.35,6 | 00.20,6 |
12 | Jouni Ampuja / Timo Hantunen | Toyota Corolla WRC | 0:03.35,7 | 00.20,7 |
13 | Priit Saluri / Margus Laasik | Mitsubishi Lancer Evo V | 0:03.36,0 | 00.21,0 |
14 | Martins Bucins / Gunars Francis | Ford Escort RS 2000 | 0:03.37,0 | 00.22,0 |
15 | Stanislav Gryazin / Georgy Troshkin | Mitsubishi Lancer Evo VI | 0:03.37,1 | 00.22,1 |
16 | Ahti Sei / Indrek Lepp | Ford Escort Cosworth | 0:03.37,5 | 00.22,5 |
17 | Kari Ali-Rantala / Petri Vihavainen | Mitsubishi Lancer Evo V | 0:03.38,3 | 00.23,4 |
18 | Ivar Raidam / Robert Lepikson | Mitsubishi Lancer Evo VI | 0:03.38,5 | 00.23,5 |
19 | Tord Linnerud / Henning Isdal | Toyota Corolla WRC | 0:03.38,5 | 00.23,5 |
20 | Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis | Mitsubishi Lancer Evo VII | 0:03.38,7 | 00.23,7 |
21 | Gunnar Tamm / Andres Koitla | Subaru Impreza WRX | 0:03.38,7 | 00.23,7 |
22 | Viljar Ventsel / Aivar Kirtsi | Lada Samara | 0:03.39,6 | 00.24,6 |
23 | Vjatseslav Popov / Sergei Larens | Mitsubishi Lancer Evo III | 0:03.39,8 | 00.24,9 |
24 | Aivis Egle / Juris Vilmanis | Mitsubishi Carisma | 0:03.39,9 | 00.25,0 |
25 | Igor Sokolov / Igor Skuridin | Mitsubishi Lancer Evo VI | 0:03.40,8 | 00.25,9 |
26 | Andrus Laur / Aleksandr Kornilov | Citröen Saxo Super 1600 | 0:03.41,0 | 00.26,0 |
27 | Gennady Denisov / Sergei Obraztsov | Mitsubishi Lancer Evo IV | 0:03.41,2 | 00.26,2 |
28 | Ilkka Rantala / Mika Aaltonen | BMW M3 | 0:03.41,4 | 00.26,5 |
29 | Kaido Raiend / Viktor Kikerist | Mitsubishi Lancer Evo VI | 0:03.41,8 | 00.26,9 |
30 | Ramon Lindal / Aivar Heinola | Mitsubishi Lancer Evo VII | 0:03.42,2 | 00.27,2 |
31 | Denis Levyatov / Alexandr Sapiro | Mitsubishi Lancer Evo VI | 0:03.42,3 | 00.27,4 |
32 | Ago Ahu / Kalle Ahu | Mitsubishi Lancer Evo III | 0:03.43,4 | 00.28,5 |
33 | Sampsa Junnila / Timo Tuominen | Mitsubishi Lancer Evo IV | 0:03.43,5 | 00.28,5 |
34 | Arvo Ojaperv / Avo Kristov | Nissan Almera 2.0 GT | 0:03.44,1 | 00.29,1 |
35 | Kert Uus / Rein Reinsalu | Mitsubishi Lancer Evo VI | 0:03.44,2 | 00.29,2 |
36 | Maris Neiksans / Edgars Utans | Lada Samara | 0:03.46,2 | 00.31,2 |
37 | Rain Kallaste / Kajar Valle | Seat Ibiza | 0:03.46,4 | 00.31,5 |
38 | Roberts Kondrats / Andris Simkus | Ford Escort | 0:03.47,3 | 00.32,4 |
39 | Aivo Hintser / Aivar Linnamäe | Subaru Impreza | 0:03.47,9 | 00.33,0 |
40 | Ats Remmelg / Meelis Pielberg | Lada Samara | 0:03.48,4 | 00.33,5 |
41 | Vladimir Telkov / Hanno Lõpp | Subaru Impreza | 0:03.48,8 | 00.33,9 |
42 | Lembit Soe / Ahto Pihlas | Lada VFTS | 0:03.50,0 | 00.35,0 |
43 | Thomas Alsgaard / Ole Kristian Unnerud | Mitsubishi Lancer Evo VI | 0:03.50,0 | 00.35,0 |
44 | Martin Toom / Indrek Jõeäär | Ford Escort | 0:03.52,9 | 00.38,0 |
45 | Kalmer Kanarik / Priit Kinnunen | Subaru Impreza 555 | 0:03.54,6 | 00.39,6 |
46 | Einar Laipaik / Alar Tatrik | Lada VFTS | 0:03.58,9 | 00.44,0 |
47 | Janne Salonen / Jarno Hatakka | Ford Escort RS 2000 | 0:04.01,9 | 00.47,0 |
48 | Alexander Gorlashkin / Nikolai Verzecovski | Mitsubishi Lancer Evo IV | 0:04.04,6 | 00.49,6 |
49 | Ragnar Johnsrod / Kenneth Johnsrod | Peugeot 106 Rallye | 0:04.13,2 | 00.58,2 |
50 | Janne Tuohino / Mikko Markkula | Ford Focus WRC | 0:04.15,2 | 01.00,2 |
51 | Kristian Kolberg / Kjell Pettersen | Hyundai Accent WRC 02 | 0:04.16,4 | 01.01,4 |
52 | Aleksandr Dorosinski / Dmitri Balin | Subaru Impreza WRX | 0:04.49,6 | 01.34,7 |