INFO:

Märtini mullusele Kreeka ralli võidule on aasta jooksul lisandunud täistabamused Soome ja Mehhiko võistlustel ning Märtin läheb ka tänavu Kreekas starti ühe peafavoriidina.

Kreekas ootavad rallimaailma ees karmid ja kivised kruusateed, kõrged temperatuurid ning Küprose ralliga võrreldes suuremad keskmised kiirused. Rallil edukaks olemiseks tuleb osata valida õiget sõidukiirust vastavalt teeoludele, kuna on nii kiireid lõike, kuid ka väga suurte kividega teelõike, kus tuleb sõita väga ettevaatlikult, et mitte autot lõhkuda.

Küprosel peetud ralli tõi kaasa üllatavalt vähe katkestajaid — Kreeka ralli eel on ilmselt küsimuseks, kas tegemist oli hea õnnega või on tehasemeeskonnad suutnud oma autod tänavuseks hooajaks väga vastupidavaks ehitada?

Ford

Fordi meeskond on alates hooaja algusest juhtinud meeskondlikku punktitabelit, kuid Citroeni tiim on Fordist vaid ühe punkti kaugusel. Fordi meeskonna trumpideks Kreeka rallil kujunevad ilmselt Ford Focus RS WRC 04 auto hea vastupidavus ja tugevad sõitjad. Fordi uus Focus RS WRC 04 auto tõestas ennast Küprose rallil vastupidavama, kuid üllatusena on auto mootor võrreldes eelkäijaga kaotanud osa võimsusest. Markko Märtin läheb ralli starti eesmärgiga oma võitu kaitsta, kuid peamiseks takistuseks võib eestlase jaoks saada tema stardipositsioon avapäeval — teisena rajale minek tähendab, et Märtin peab reedel 101,89 kilomeetri jooksul teistele teid kividest puhtaks sõitma. Francois Duval katkestas Küprose ralli juba esimesel kiiruskatsel, kuid belglane on Kreekas varasematel aastatel näidanud suurepärast kiirust — samas annab meeskond ilmselt Duvalile kindla käsu lõpetada, kuna vajatakse mõlema sõitja panust, et võita meeskondlik maailmameistritiitel.

Citroen

Citroeni meeskonnast on saamas autoralli maailmameistrivõistluste stabiilsuse etalon. Meeskonna Citroen Xsara WRC autosid vaevavad tehnilised probleemid haruharva ning tiimi mõlemad ekipaažid toovad üldjuhul autod ka finišisse. Sebastien Loeb on tänavu võitnud kolm rallit viiest ning jääb vaid loota, et ka WRC-s ei hakkaks domineerima punased. Loeb läheb Kreeka ralli avapäevale vastu esimesena, mis paneb prantslase veelgi halvemasse olukorda kui Märtini. Carlos Sainzi hoog on tänavu hakanud vaikselt raugema, kuid vanameistri stabiilsus on endiselt imetlusväärne.

Subaru

Subaru Impreza WRC 2004 auto on tänavu kruusarallidel Petter Solbergi käsutuses olnud väga kiire, kuid Kreeka rallil on meeskonnal ilmselt üks trump vähem — nimelt toob Kreekas ka Michelini rehvifirma välja uue rehvi, mis peaks suutma konkureerida Subaru tiimi rehvitarnija Pirelli toodanguga. Solbergi on tänavu saatnud rallidel esmapilgul küll suur ebaõnn, kuid rallide lõppkokkuvõttes on norralane suutnud nii Mehhikos kui ka Küproses pärast probleeme kõrgele kohale tõusta. Mikko Hirvonen läheb taas kord starti eesmärgiga õppida ja ralli lõpuni sõita — soomlase jaoks oleks tubli tulemus mõne tehasemeeskonna sõitja edestamine.

Peugeot

Peugeot meeskond tegi Küprose rallil suurepärase esitluse, kuid sellele järgnes täielik häving — illegaalse veepumba kasutamise tõttu tiim rallilt diskvalifitseeriti, mistõttu kaotati väga palju ülivajalikke punkte. Tiim on lubanud Kreeka rallil eelneva unustada ja taas kord võitu jahtida, kuid kas seda ka Marcus Grönholm suudab on iseasi. Soomlane on tänavu korduvalt auto tehniliste probleemide tõttu närvikava kaotanud ning diskvalifitseerimine Küprose rallilt soomlase psühholoogiale kindlasti hästi ei mõjunud. Küprose rallil oli üle pika aja taas kord konkurentsivõimeline Harri Rovanperä, kelle autot küll ralli edenedes tehnilised probleemid vaevama hakkasid — soomlane on Kreekas tõenäoliselt kiireim tehasemeeskondade teistest sõitjatest.

Mitsubishi

Mitsubishi meeskond jätkab üllatamist — negatiivselt. Küprose rallil vaevasid meeskonna autosid probleemid esimesest kiiruskatsest alates ning mõlemad tiimi autod oli sunnitud ralli pooleli jätma. Kreeka ralli eel pole autot oluliselt edasi arendatud ning katsumusele saadab tiim vastu seekord sõitjatena Gilles Panizzi ja Dani Sola. Kiireimaks kahest osutub ilmselt Sola, kuid lisaks kiirusele peab Mitsubishi Lancer WRC 04 auto olema eesoleval nädalavahetusel ka vastupidav, kui Mitsubishi tiim loodab mõnda oma autot ka ralli finišis näha.

Škoda

Kreeka rallil leiab aset rõõmustav sündmus, nimelt liitub autoralli maailmameistrivõistlustega taas kord Škoda meeskond. Škoda võttis pärast mullust hooaega pausi ning asus läbikukkunud Škoda Fabia WRC autot arendama. Arendustööd on alles hiljuti tuurid ülesse saanud, mistõttu ei maksa tiimi sõitjatelt Toni Gardemeisterilt ja Armin Schwarzilt Kreeka rallilt imesid oodata — ilmselt on oodata lahingut Škoda ja Mitsubishi meeskondade ekipaažide vahel.

Erasõitjad

Kreeka rallil tuleb starti palju erasõitjad, kellede käsutuses on WRC autod. Punktikohtadele võivad sõita Janne Tuohino, Daniel Carlsson, Manfred Stohl ja Roman Kresta.

JWRC

Eestlaste jaoks tõotab tänavune JWRC sarja hooaeg kujuneda väga põnevaks, kuna Urmo Aava tegi oma Suzuki Ignis Super 1600 auto roolis hooajale väga ilusa alguse lõpetades Monte Carlo rallil teisena. Kreeka ralli teed on Aavale tuttavad ning läheb eestlane selgi nädalavahetusel head kohta püüdma ja teistele Suzuki ning JWRC sarja sõitjatele kohta kätte näitama. Samas on eriti JWRC sarja autode puhul esmatähtis vastupidavus, kuna katkestajate arv tõotab esiveoliste autode klassis vägagi suureks kujuneda.

DELFI Autolehe Kreeka ralli esikaheksa ennustus:

1. Markko Märtin
2. Sebastien Loeb
3. Petter Solberg
4. Harri Rovanperä
5. Francois Duval
6. Carlos Sainz
7. Daniel Carlsson
8. Mikko Hirvonen

Edukat ja põnevat Kreeka rallit kõigile DELFI Autolehe külastajatele!