Sardiinia ralli keskuseks on sadamalinn Olbia, mille ümbruse teed kulgevad suures osas mööda maalilist rannikut, pakkudes närvikõdi kiirete ja keskmise kiirusega kurvidega. Rallit on eelmise aastaga võrreldes muudetud oluliselt kiiremaks.

Sardiinia on Vahemere suuruselt teine saar, mis kuulus oma mägise maastiku ja ilusate randade poolest.

Kuigi varasematel aastatel on Itaalia WRC rallit peetud enamasti San Remo ümbruse asfaltteedel, on ka Sardiinia jõuproovil kuulsusrikas ajalugu. Ajal, mil Sardiinia Costa Smeralda ralli oli Euroopa meistrivõistluste etapiks, sõitsid siin kümned ralliajaloo kuulsad nimed.

Eelmisel aastal võitis siin Petter Solberg Subarul. Kindlasti tuleb norrakas ka tänavu võidu pärast pingutama. Samas võivad MMi individuaalse arvestuse üldliidrile eduka esinemisega Sardiinias punktiarvestuse osas konkurentsi pakkuda kõik hetkel maailmameistrivõistluste arvestuse esiviisikusse kuuluvad sõitjad.

Olukorra teeb eriti põnevaks ilmaennustus, mille kohaselt võib Sardiinias pühapäeval vihma sadada. See tähendab, et viimane päev võib kogu ralli tulemused hetkega pea peale keerata.

Ralli pikkuseks on 350,03 kilomeetrit. Esimese kiiruskatse start on reedel kell 9:53.

Citroen

Valitsev meeskondlik maailmameister Citroen ei ole oma Itaalia võidulootustes kuigi kindel. Kindlasti soovitakse korrata Sebastien Loebi Uus-Meremaal saavutatud edu. Samas on prantslane väitnud, et ei oska Sardiinia ralli tulemusi mitte kuidagi ette ennustada, kuna mitmed eelmise aasta suhteliselt aeglased katsed on tänavu vahetatud palju kiiremate vastu.

Sarnaselt Markko Märtiniga, kel on endiselt probleeme Peugeot’ ralliautoga harjumisel, on ka Citroeni sõitja Francois Duval kinnitanud, et ei ole oma Xsaraga veel päris sinapeal.

Ford

Ford ei ole punktita jäänud juba 48-lt järjestikuselt WRC rallilt — alates 2002. aasta Monte Carlo etapist. Ja kindlasti minnakse punkte saama ka Sardiiniasse.

Toni Gardemeister tunnistas, et ralli kiiruskatsed on tema jaoks üpris võõrad, kuid tema hinnangul ei anna see teistele eelist — paljud katsed on kõigi jaoks uued.

Roman Kresta aga lubab Uus-Meremaa ralli soojenduskatsel juhtunud väljasõidu järel igal juhul punktikohal lõpetada.

Subaru

Subaru meeskond ja tiitlipretendent Petter Solberg loodavad, et ilm Sardiinias ei ole ralli toimumise ajal kuigi palav, kuna jahedam teetemperatuur annaks eelise Pirelli rehvidele. Solbergi kinnitusel on tema võiduvõimalused sel rallil üpris suured — seda juhul, kui kõik läheb plaanipäraselt.

Subarul sõitev prantslane Stephane Sarrazin endale seevastu eriti suuri sihte ei sea. Endagi kinnitusel ei ole temast vastast ei Subaru esisõitjale Petter Solbergile ega samuti Sardiinias sõitvale noorele austraallasele Chris Atkinsonile.

Peugeot

Peugeot’ meeskond teeb soomlase Marcus Grönholmi kinnitusel Itaalia ralli eel kõvasti tööd, selleks et olla Sardiinias konkurentsivõimeline.

Markko Märtini kinnitusel on Peugeot’ kasuks rääkivaks teguriks Itaalias Pirelli rehvide kasutamine. Enda sõnul läheb Märtin Sardiiniast võtma nii paljusid punkte kui vähegi võimalik.

Škoda

Škoda WRC meeskond loodab rallikarusselli Euroopasse naastes taas edu saavutada.

Janne Tuohino ja Armin Schwarz läbisid enne võistlusi Sardiinia pinnal mõningad testid. Seetõttu loodab meeskonna boss Martin Muehlmeier Itaalia rallilt rohkem punkte, kui senistelt tänavustelt jõukatsumistelt.

Mitsubishi

Ka Mitsubishi on sarnaselt Peugeot’le ja Subarule Itaalia rallile minnes rahul eelkõige enda poolt valitud rehvifirma, Pirelliga.

Starti tulevad itaallane Gigi Galli ja soomlane Harri Rovanperä. Esimene neist oli mullu Sardiinias ülikiire, saavutades N-rühma Mitsubishil üldkokkuvõttes kuuenda koha.

Erasõitjad

Briti rallimeistrivõistlustel toimunud õnnetuse tõttu jäi Itaalia ralli ilma ühest Sardiinias esinema pidanud võistlejast, Matthew Wilsonist. Nii Fordi bossi Malcolm Wilsoni poeg Matthew Wilson kui tema kaardilugeja Scott Martin said vigastada ning Sardiinia rallil ei osale.

Seekordse Itaalia ralli soojenduskatselt peab kõrvale jääma ka ootamatult haigestunud Manfred Stohl.

Erasõitjaid on Sardiinias aga teisigi. Nende hulka kuuluvad näiteks Mikko Hirvonen, Daniel Carlsson, Xavier Pons ja mitmed teised.

JWRC

Esimest korda sel hooajal läheb reaalselt võistlustulle Eesti rallilootus Urmo Aava, kes pidi lepingutülide tõttu plaanis olnud Monte Carlo rallist eemale jääma.

Talle pakuvad konkurentsi eelkõige teised Suzuki piloodid ning Citroeni sõitjad, kelle poolt tulevat konkurentsi on tunnistanud ka Suzuki tiimijuht Risto Laine.

DELFI Autolehe Sardiinia ralli esikaheksa ennustus:

1. Petter Solberg

2. Sebastien Loeb

3. Gigi Galli

4. Marcus Grönholm

5. Markko Märtin

6. Francois Duval

7. Toni Gardemeister

8. Chris Atkinson

Palju edu Markko Märtinile ning Urmo Aavale! Head kaasaelamist kõigile rallifännidele!