Costa Brava suvituspiirkonnas aset leidev Kataloonia asfaldiralli erineb eelnenud Korsika rallist suuresti. Teed on laiemad ja vähem kurvilised. MM-rallidest meenutab just see etapp kõige rohkem ringrajasõitu. Rajakate on ühtlane, seetõttu mängib olulist rolli korraliku legendi olemasolu. Samas tekitab eelkõige tagantpoolt startijatele probleeme kurve lõigates teele sattuda võiv kiviklibu.

Kuigi maailmameister on juba selgunud, käib eelviimasel MM-rallil täie hooga võitlus üldarvestuse teise ja kolmanda koha pärast. Märtin asub hetkel üheksa punkti kaugusel eelmise aasta maailmameistrist Petter Solbergist, temast omakorda jääb kahe punktiga maha kodumaal võistlev Carlos Sainz. Võitluse teeb veelgi põnevamaks fakt, et kumbki punktitabelis eespool asuvatest sõitjatest ei ole seni Kataloonia rallit võitnud. Sainzi kasuks räägivad 1992. ja 1995. aastal Hispaanias saavutatud võidud ja kodupubliku maruline toetus. Samas, eelmisel aastal oli Märtin Kataloonias kolmas, Solberg viies ja viimasel kiiruskatsel eksinud Sainz alles seitsmes.

Hispaania MM-ralli koosneb 20 kiiruskatsest kogupikkusega 384,08 kilomeetrit. Esimene katse algab 29. oktoobril kell 10:06.

Citroen

Kindlasti võib sel aastal Kataloonia ralli favoriitideks pidada mõlemat Citroeni sõitjat. Asfaldispetsialist Sebastian Loeb, kes on sel aastal juba kindlustanud maailmameistritiitli, võib Kataloonias sõita pingevabalt ja näidata konkurentidele oma tõelist kiirust. Eelmisel aastal viimase kiiruskatse vale rehvivaliku tõttu rallil teise kohaga lõpetanud Loeb on selgi aastal Kataloonias tõsine tegija.

Mullu Kataloonia rallil samuti viimasel kiiruskatsel põrunud Sainz on sel aastal Citroeni tõsiseks lootuseks. Võib arvata, et vanameistrist kujuneb ka ligi poole miljoni pealise enamikus hispaanlastest koosneva rallipubliku lemmik. Sainz asub punktitabelis hetkel vaid kahe punkti kaugusel Korsika ralli võitjast Märtinist. Näib, et kuningas Carlos on Prantsusmaa ralliga üle saanud teda ja tema Citroen Xsara WRC autot vaevanud probleemidest ning hispaanlane hakkab pretendeerima kohale MM-i üldarvestuse esikolmikus.

Ford

Fordi meeskonna juht Malcolm Wilson usub, et Focus suudab Kataloonias olla sama kiire, kui ta oli Korsikal. Ka Märtini eelmise aasta kolmas koht hoiab eestlaste tunded Hispaania ralli osas kõrgel. Ometi pole Korsika asfaldirallil Fordi saatnud edu kordumine kuigi kindel, kuna Kataloonia olud erinevad eelmise ralli omadest suuresti. Kas eestlane suudab võtta oma selle aasta kolmanda rallivõidu ja saab õiguse suruda oma käejälje Llorret de Mari rannapromenaadile, võib sõltuda nii Fordi seadistusest kui Hispaanias head sõitu näidanud Märtini meeskonnakaaslasest Francois Duvalist.

Kui Fordi seadistus peaks samamoodi täppi minema, nagu Prantsusmaal, võib Fordis oodata tugevat tiimisisest heitlust. Meeskonnas tõenäoliselt oma lahkumisetendusi andev Märtin ja asfaltkattel alati kiire Duval võistlesid esikoha pärast juba Korsikal, kus belglane auto tehniliste probleemide tõttu katkestama pidi.

Subaru

Möödunud aasta Kataloonia ralli viies, valitsev maailmameister Solberg peab Hispaanias tänavugi arvestama tugeva konkurentsiga eelkõige Citroeni ja Fordi sõitjatelt. Üldarvestuses kolmandal kohal asuv Märtin on temast küll üheksa punkti kaugusel, kuid Fordi eelmise ralli head ja Subaru suhteliselt keskpärast sõitu arvestades ei pruugi selles Märtini ja Parki jaoks midagi ületamatut olla. Võib-olla just seetõttu on Solberg lubanud kahel viimasel rallil endast viimase välja panna.

Päris maha kanda ei saa ka Solbergi meeskonnakaaslast Mikko Hirvoneni, kelle jätkamine meeskonnas on Prantsusmaa kümnenda koha järel senisest veelgi rohkem löögi all.

Peugeot

Soomlane Marcus Grönholm, kes oli Korsika rallil neljas, on terve hooaja vältel vaevelnud auto tehniliste probleemide käes. Grönholm võib Hispaanias näidata väga häid aegu, juhul kui seadistus korras ja tehnika vastu peab.

Grönholmi meeskonnakaaslasena on rajal MM-i üldarvestuses kümnendat kohta hoidev Freddy Loix.

Škoda

Škoda meeskonna boss Martin Mülheimer lubab Hispaania rallilt punkte. Juhul kui Škoda tõepoolest Prantsusmaa ralli vigadest õppinud on, ei näi selline perspektiiv sugugi lootusetuna. Rajale tuuakse lisaks Toni Gardemeisterile ja Armin Schwarzile ka Tšehhi rallisõitja Jan Kopecky.

Mitsubishi

Hispaania MM-rallil naaseb võistlustulle Mitsubishi, kes on lubanud järgmisel aastal osaleda kõigil MM-sarja osavõistlustel. Hooaja alguses tehniliste probleemide käes vaevelnud ja seetõttu pärast Saksamaa rallit võistlemisest loobunud Mitsubishi loodab meeskonna tehnikadirektori Mario Fornarise sõnul Hispaania rallil Lanceri juures näha edasiminekut. Mitsubishi jaoks kujuneb Kataloonia ralli eelkõige järgmise aasta etappide testsõiduks.

Sarnaselt Škodale toob Mitsubishigi starti kolm autot, millede rooli istuvad Gilles Panizzi, Dani Sola ja Gigi Galli. Endine asfaldispets ja Hispaania ralli mullune võitja Panizzi tunnistas, et jahib rallilt esikuuiku kohta.

Erasõitjad

Erasõitjatest on Hispaanias kohal Prantsusmaal edukalt esinenud eks-vormeliäss Stephane Sarrazin, nüüdseks oma WRC auto müüki pannud Sardiinia ralli kaheksas Antony Warmbold, Suurbritannias üheksanda koha saavutanud Nicolas Vouilloz ja iirlane Eamonn Boland.

JWRC

JWRC arvestuses on konkurents enne viimast etappi vägagi tihe. Esimesed neli ekipaaži mahuvad üldarvestuses seitsme punkti sisse, järgmised viis omakorda viie punkti sisse. Korraliku sõidu ja hea õnne korral on praegu 16 punktiga kuuendat kohta hoidval Urmo Aaval võimalik tõusta ette viiendal kohal platseeruvast ja samuti Suzuki Ignisel sõitvast San Marino kodanikust Mirco Baldaccist. Kindlasti on viimasel JWRC etapil aga oodata tugevat rebimist kõigi esikümne tabelikohtade pärast.

DELFI Autolehe Hispaania ralli esikaheksa ennustus:

1. Markko Märtin
2. Sebastien Loeb
3. Francois Duval
4. Carlos Sainz
5. Marcus Grönholm
6. Petter Solberg
7. Gilles Panizzi
8. Freddy Loix

Põnevat ja edukat Hispaania rallit kõigile DELFI Autolehe külastajatele ning Markko Märtinile!