“Nii- või naasugune otsus tuleb langetada lähitundidel,” ütles Postimehele Markko Asmeri isa Toivo Asmer. “15. veebruaril algavad vormel-3 testisõidud, eelnevalt peab meeskond Markole auto ostma ja seadistama. Tegelikult olemegi pisut hiljaks jäänud.”

Põhimõtteliselt võinuks Asmer lepingu sõlmida juba enne jõule — eestlasest huvitatud vormel-3 tiime leidus küllaga. Ent Huysmani väitel on eelarvest koos vaid alla poole ehk ligi viis miljonit krooni.

Hooaeg kõigile F-3 pilootidele möödapääsmatute tiimimaksude, reisi- ja elamiskuludega neelaks tagasihoidlikel arvestustel üle 12 miljoni krooni.

Enamiku Asmeri sponsoritest moodustavad välisrahastajad, Eesti firmad on esindatud tagasihoidlikult. Senistest suurtest toetajatest langes ära Tallinna Sadam, suri erasponsor Indrek Vanaselja.

“Võitleme edasi, mõnede välisinvestorite osas on veel lahtiseid otsi,” seletas Toivo Asmer. “Ütlen optimistlikult, et küllap leiame lahenduse. Aga kui eelarvel puudub kate, on lepingut sõlmida väga raske. Võrdluse võib tõmmata kaardimänguga — kel üksnes kuued ja seitsmed peos, see eriti karjuda ei saa.”

Asmerid on koos Norra investoritega arutanud ka päris musti stsenaariume. “Lauale jääksid eelarvelt ligi poole odavamad vormel-Ford ja vormel-Renault, mõlemad tähendaksid sammu tagasi. See pole eesmärk, mille nimel pikka aega tööd oleme teinud, meie siht on jõuda vormel-1 klassi tippu,” seletas Toivo Asmer.

Pärast mullust avahooaega vormel-3 sarjas tegi eestlasele pakkumise kaheksa meeskonda. Asmeri sõnul oleks enamiku uksed valla praegugi.

“Kuid me ei saanud läbirääkimistega lõputult venitada,” nentis ta. “Tiimi otsimine on nagu naisevõtt — pruute võib olla kümneid, kuid lõpuks pead jah-sõna ütlema ikkagi ühele.”

Pikka aega eelistasid Asmerid Briti tippmeeskondade hulka kuulunud Carlin Motorsporti, nüüd on tiim soosikute nimekirjast kadunud.

“Sealne hooaeg poleks kujunenud kallimaks kui mujal,” selgitas Asmer. “Kuid Carlin ise on väga hõivatud vormel-1 projekti käivitamisega. Pealegi peibutas Räikköneni tiim üle nende senise juhtivinseneri ja paar paremat mehaanikut. Need lüngad võivad kätte maksta.”.