Kreeka ralli on Junior WRC 2013. aasta sarja teine etapp. Mäletatavasti avasid Juuniorid oma hooaja aprilli alguses Portugalis sõidetud ralliga. Toona triumfeerisid juuniorite arvestuses Pontus Tidemand – Ola Floene.
Nagu ka varasematel aastatel, nii ei erine ka 2013. aasta võistlusautode poolest, millega noored sõidumehed võidu sõidavad. Tegu on 1,6 liitriste vabalthingavate esirattaveoliste Ford Fiesta R2 masinatega.

Kreeka ralliks on Sander ja Ken läbinud pea 370 testikilomeetrit. Sõidetud kilometraaži hulka kuulub ka Tallinna ralli, kus saavutati klassivõit. „Treeninud oleme Eestis ja arvestades meie tänaste võimalustega, võib ettevalmistusega rahule jääda,“ rääkis Sander Pärn. Portugalis Junior WRC arvestuses neli punkti teeninud Pärn lisas, et kodus püüti leida võimalikult sarnased tingimused Kreekale. „Sõitsime üle-möödunud nädalavahetusel, kui väljas lõõmas päike, päris pikki katselõike, nii u 20 km jagu ja veidi enamgi. See oli korraliku mahutreeningu eest ja autos lõi ikka korraliku temperatuuri üles,“ selgitas Pärn. Tallinna Ülikoolis kehakultuuri õppiv noormees lisas, et füüsilise poolega on kõik korras ja sellepärast muretsema ei pea. Lisaks on noormehed alustanud juba ka aklimatiseerumisprotsessiga vedeliku tarbimise osas, et keha harjuks Kreekas valitseva kuumusega.

Akropolise ralli on rallimaailmas tuntud ja tunnustatud oma keeruliste kiiruskatsete ja teeolude poolest. Teel asetsevad väga erineva suuruse ja teravusega kivid, mis kokkupuutel rehviga viimase väga lihtsalt puruks võivad rebida. „Eks sellega ole alati keeruline. Püüame kividele otsasõitu vältida ja püsida teel,“ selgitas Sander. Noormees lisas, et õiget retsepti sellistele olukordadele tegelikkuses ei olegi. „Tuleb pea selge hoida ja püüda rumalaid vigu vältida, sest vastasel juhul on katkestamine tõsiasi ja seda me omale enam lubada ei saa,“ märkis Pärn.

Alates Kreeka rallist on Junior WRC sarja sisse viidud uuendus, mille kohaselt hakkavad võistlusautod kasutama biokütust. Biokütuse näol on tegemist seguga, mis koosneb tavalisest kütusest, bio-kütusest ning lisaks ka bio-metanoolist. Tegu on Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) poolse initsiatiiviga panustada ülemaailmsesse kasvuhoonegaaside vähendamisse. Tehtud uuringute kohaselt peaks biokütuse kasutamine vähendama õhusaastet 50 protsendi ulatuses.

Tänavu aastase Kreeka ralli testikatse sõidetakse reede hommikul ja võistluse ametlik start on reede pärastlõunal. Juba ralli avakatse pakub võidusõitjatele pinget, sest esimesel lisakatsel on pikkust 47,70 km. Kuna Junior WRC sõitjad stardivad võistlejate stardirivi lõpus, tuleb neil tõenäoliselt juba mingi osa ralli esimesest lisakatsest sõita õhtuhämaruses. Kokku võistlevad juuniorid Kreekas 10 kiiruskatsel. Võidu sõidetakse kõigil kolmel päeval, kokku 231,75 km. Ainuke erisus võrreldes teiste võistlejatega on see, et laupäeval sõidavad juuniorid kõiki katseid üks kord.

„Meie eesmärk on Kreeka ralli lõpetada korraliku tulemusega. Oleme teinud kõik selleks, et ettevalmistus oleks võimalikult hea ja asjakohane. Samuti olen autoga harjunud ning tunne on oluliselt parem kui enne Portugali rallit. Kõik need asjad kokku moodustavad terviku, mille iga osa on ääretult oluline selleks, et head tulemust saavutada. Loodame, et Kreeka jumalad toovad meile Vahemere äärsetel teedel õnne,“ lausus Pärn.