Kolme hukkunuga õnnetus juhtus ralli 9. kiiruskatsel umbes 2,4 kilomeetrit pärast starti, kui juhitavuse kaotanud ekipaaž nr 29 (Sander Sepp/Ants Uustalu) paiskus teelt välja ja rullus mitu korda üle katuse, tabades kolme pealtvaatajat, kes surid kohapeal. Hukkunuteks olid ise samal rallil osalenud ja selleks ajaks juba võistluse katkestanud Janek Jelle, tema mehaanik Lauri ja viimase tüdruksõber.

"Kogutud tõendite alusel võib pidada auto teelt välja sõitmise põhjuseks kiiruskatse käigus muutunud rajaolusid. Rajal vaheldus kruusatee liivaste kohtadega ning varem raja läbinud võistlejate tõttu oli õnnetuse paigas pehmele teele liivasesse kohta tekkinud auk. August läbi sõites paiskus võistlusauto õhku, kaotas juhitavuse ning rullus üle katuse teelt välja," rääkis Delfile ja Eesti Päevalehele Põhja Ringkonnaprokuratuuri pressiesindaja Kaarel Kallas.

"Menetluse käigus tuvastati, et õnnetusse sattunud ralliauto oli tehniliselt korras ning samuti olid ralli korraldamiseks olemas kõik vajalikud kooskõlastused, sh Eesti Autospordi Liidu poolt heaks kiidetud ralli ohutusplaan. Ohtlikuks tunnistatud kohad olid rajal nõuetekohaselt ja ohutusplaanile vastavalt tähistatud ning õnnetuspaiga lähistel olnud trampliini juures oli ka rajajulgestaja."

"Kriminaalmenetlus tuvastas, et kannatanud seisid küll turvalintide taga vahetult enne ohtlikku trampliini. Paraku paiskus auto teelt välja umbes 50 meetrit enne trampliini kohas, kus teelt väljasõitu ei olnud võimalik võistluse korraldajatel ette näha. Kuigi seal, kus kannatanud seisid, ei olnud keelatud viibida, ei olnud tegemist kohaga, mida ralli korraldajad oleks soovitanud ralli vaatamiseks."

"Õnnetuse toimumise kohta ei pidanud eelnevalt ohtlikuks ei ohutusplaani koostajad ega ka vahetult kiiruskatse eel rada läbinud ohutusvaatleja – varasemalt polnud selles kohas õnnetusi olnud, tee oli suhteliselt sirge ning pealtvaatajad olid viidud tee tasapinnast kõrgemale. Ka ükski varem finišisse jõudnud ekipaaž ei teatanud kohtunikele, et rada oleks olnud ohtlik või et publik oleks olnud potentsiaalselt ohtlikus kohas."

Põhja Ringkonnaprokuratuuri vanemprokurör Kristel Toming: "Kuna rallivõistlusel teelt väljasõitu ei saa rallispordi olemusest lähtuvalt võistlejale ette heita ning ka kõik nõutud turvalisuse tagamise meetmed olid võistluse korraldajate poolt rakendatud, kuulus kriminaalmenetlus lõpetamisele. Kogutud tõendid ei andnud alust järeldada, et kannatanute surm on saabunud kellegi ettevaatamatu ja kohusetundetu tegevuse tagajärjel vaid tegemist oli halbade asjaolude kokkulangemisel aset leidnud traagilise õnnetusega."