Arctic Lapland Rally oli tänavuste Soome autoralli meistrivõistluste esimeseks etapiks. Rovaniemi ümbruses sõidetav Arctic Lapland Rally koosnes tänavu kümnest kiiruskatsest kogupikkusega 244,32 kilomeetrit. Katsed olid enamjaolt pikad, 30-40 kilomeetrit, pikim aga 49 kilomeetrine. Temperatuurid kõikusid ralli käigus viiest külmakraadist kuni pea 40 külmakraadini ja lund jagus küllaga nii katsetele kui ka katsete äärde.

Sel korral tegi Arctic Lapland Rally kaasa kolm Eesti meeskonda. Tänavu koos Soome meeskonnaga Printsport Soome MV sarjas osalevad Karl Kruuda ja Martin Järveoja (Ford Fiesta S2000), Kaspar Koitla ja Mait Laidvee (Mitsubishi Lancer EVO 9) ning Roland Murakas ja Kalle Adler (Mitsubishi Lancer EVO 9).

Kruuda alustas rallit hästi, olles lühikesel, 3,7 kilomeetrisel katsel Janne Tuohino järel teine (+2,5). Teisel, 24,18 kilomeetrisel katsel oli Kruuda taas teine, kuid kuna Tuohino jäi katsel selja taha, tõusis ta ralli liidriks. Tagasilöök tagas eestlasi aga kolmandal katsel. Kardaani purunemine tähendas, et auto jäi esiveoliseks ja peale kolmandat katset jäädi raja äärde. Küll aga tehti auto järgmiseks päevaks korda ja oldi superralli reeglitega taas rajal tagasi.

Super 4 klassis, kus koos nii Super 2000, R4 kui R5 klasside autod, oli Roland Murakas esimese päeva lõppedes kaheksas, Kaspar Koitla sõitis N4 klassis ja tema koht oli avapäeva järel oma klassis neljas. Klassiliider oli Juha Salo, kes oli ka ralli üldliider. Üldarvestuses oli Murakas 11 ja Koitla 12, eestlaste vahe oli poole minuti peal.

Teisel päeval alustasid eestlased hästi, Kruuda võitis kolm katset ja oli viimase katse eel tõusnud 15. kohale. Paraku tuli aga viimaselt katselt korralik ajakaotus. „Läksime ühes kiires kurvis põhjagaasi pealt rajalt välja. Kaevasime oma 20 minutit ja saime uuesti välja. Pidime veel korra seisma jääma, kuna üks konkurent oli teel ees. Teise päeva kiirusega sai juba üsna rahul olla,“ rääkis Kruuda peale rallit.

Koitla, kes esimesel päeval ei saanud konkurentide poolt üles keerutatud lumetolmu tõttu endast päris maksimumi anda, oli teisel päeval hoos. Esimesel katsel oli ta klassiliider Joni Nikko järel teine, järgmised kaks aga N4 arvestuses võitis. Eelviimasel katsel oli ta Nikko järel teine, kaotades talle katsel 2,4 sekundit. Vahe Nikkoga oli enne viimast katset 1.15,1 ja viimasel katsel pikkust 49 kilomeetrit. Koitla oli katsel kolmas, kuid eestlase varasemate katsete head ajad sundisid klassiliider Nikkot pingutama.

Nikko lõhkus rehvi ja kaotas Koitlale 1.18,8 ja see tähendas, et Kaspar Koitla ja Mait Laidvee tulid Arctic Lapland Rally N4 klassi võitjateks 3,7 sekundilise eduga Joni Nikko ees. Absoluutarvestuses oli nende koht neljas, mis on ühtlasi Eesti sõitjate senine parim tulemus Arctic Lapland Rally'ilt.

„Väga rahul oleme, viimasel katsel endast maksimumi ei andnud. Klassivõit oli väike üllatus, kuid rallis peab ka õnne olema ja sel korral oli see meie pool,“ oli Soome meistrivõistluste liidrikohal oleva Koitla kommentaar peale finišit.

Roland Murakas ja Kalle Adler lõpetasid Arctic Lapland Rally klassi Super 4 kuuendatena, absoluutarvestuses olid eestlased üheksandad. „Eelviimase katsega sai juba rahul olla, kuid viimasel lõhkusime rehvi ja see tähendas taas ajakaotust,“ rääkis Murakas peale rallit.

Arctic Lapland Rally võitsid Janne Tuohino ja Markku Tuohino Ford Fiesta R5 võistlusautol.