Põhjus, miks Kutsar kodumaal võistles, peitus meeskonna veokis, millel ilmnes tehniline probleem ja see toodi Belgiast Eestisse remonti. Nii avanes Kutsaril võimalus ka Pärnusse sõita ja otsust ei pidanud keegi kahetsema, välja arvatud MX2 klassis osalenud konkurendid. Kutsar haaras oma KTM-il esimeses sõidus kiiresti juhtohjad enda kätte ja võttis sõidust kindla esikoha. Teise sõidu stardist ei saanud Kutsar küll kõige paremini minema ning esimeste kurvide ja hüpete järel oli ta alles võistlejaterivi keskel. Avaringi lõpus oli ta aga taas liidrikohal ja ei vaadanud enam kordagi tagasi ning võitis ka teise sõidu.
Korraliku treeningu mõttes osales Kutsar ka suuremas MX1 klassis, kus avasõidust tuli Eesti selle klassi ässade Harri Kullase, Priit Rätsepa, Gert Krestinovi ja Tanel Leoki järel viies koht. Teises sõidus jäid Kutsari ette ainult Krestinov, Kullas ja Leok. Päeva lõpus toimus ka MX1 ja MX2 parimate sõitjate osalusel sõidetud traditsiooniline “Pärnu Kuningas” sõit, kus noormees tegi mõned ringid, kuid suunas siis tsikli boksiteele.

MX2 Eesti meistrivõistluste liidriks tulnud Karel Kutsar jäi oma tugeva treeninguga rahule: “Kuna meeskonna rekkal olid väiksed probleemid ja see tuli Eestisse, siis ei olnud enam piisavalt aega, et Hispaaniasse jõuda ja nii suunasime oma autonina Pärnu poole. MX2 sõidud läksid hästi ja suutsin mõlemad sõidud kindlalt võita. MX1 klassi esimeses sõidus sain 7-ndana minema ja tõusin paar kohta ning olin viies. Teises sõidus oli veelgi tagasihoidlikum start, olin umbes 8-9 koha peal. Sõit ise kulges aga ülesmäge ja ületasin lõpujoone neljandana. MX1 teiseks sõiduks olin juba korralikult väsinud ka ning üritasin ka Kuninga sõidus head tulemust teha, aga viimasest MX1 sõidus oli nii vähe aega taastumiseks ja väsisin lihtsalt ära. Ei olnud mõtet vigastusega riskima hakata, sest rada oli juba päeva lõpuks auku läinud ja iga väiksemgi viga võis kiire maaühenduse tuua. Aga päevaga võib kindlasti väga rahule jääda. Nüüd teen paar nädalat kodus kõvasti trenni ja siis 23.-24. mail osalen Inglismaal Matterley Basinis toimuval MM-etapil.”

Pärnus oli MX2 klassis stardis veel üks Sahkar Racing sõitja Henri Roosiorg. Kvalifikatsioonis neljanda aja välja sõitnud noormees osales esimeses sõidus stardikurvis kukkumises ning langes võistlejaterivi tagumisse otsa. Sõidu edenedes suutis ta oma kohta korralikult parandada ja lõpetas 19-ndana. Teine sõit oli aga hoopis teisest puust, kui Roosiorg jõudis ruudulise lipuni kuuendana. MX2 klassi kahe sõidu kokkuvõttes kuulus talle kümnes koht.

Henri Roosiorg: “Päev algas varakult ajasõiduga, rada oli super ja tunne oli ka väga mõnus ning sõitsin välja neljanda aja. Esimeses stardis sain üpris hästi üle puu, kuid stardikurvi oli kastetud ja tsikkel läks libisema ning sõitsin kellegagi kokku, kukkusin ja sain käele haiget. Peale seda sõitsin vaikselt lõpuni ja olin enda klassis 15. Teises sõidus sain juba paremini minema, tegin ise mõned möödasõidud ja samas sõideti ka minust mööda, kuid tulemuseks väga rahuldav viies koht omas klassis. Üldkokkuvõttes võib rahul olla, korraldus oli hea ning rada oli väga mõnus tehniline. Suured tänud oma vanematele ja tüdruksõbrale toetuse eest.”

“Üldiselt öeldakse, et selline see tehnikasport kord on, kui võistlustehnika viskab mõne vimka, aga siis nüüd võib seda teemat laiendada ka meeskondi teenindava transpordi peale. Kahjuks hakkas meeskonna rekka käigukast tõrkuma ja pidasime targemaks masin kiiresti Eestisse remonti tuua. Kuna nädalavahetusel sõideti Pärnus Eesti meistrivõistluste esimene etapp, siis Karel sai vähemasti korraliku trenni tehtud ja seda väga edukalt ning loodame, et Inglismaa MM-etapilt tuleb hea tulemus. Lisaks sai Karel ka head punktid, mis annavad head eeldused hooaja lõpus MX2 klassi meistritiitlist rääkida. Henri, kes täna sõidab ikkagi rohkem oma lõbuks, tegi ka korraliku päeva, seega võib Pärnus käiguga üldjoontes rahule jääda. Kahjuks murdis Euroopa meistrivõistlustel osalev Hardi Roosiorg eelmisel teisipäeval Põlvas treeningul oma randmes lodiluu ja käis eile Tallinnas operatsioonil. Siinkohal suured tänud dr Külvar Mandile, kes meid selles protsessis nõustas ja aitas. Arsti sõnul saab ta sõitma hakata umbes kolme kuu pärast, seega nüüd läheb kogu aur õppetööle. Positiivse külje pealt sai aga meie tiimi neljas liige belglane Jago Geerts eile jälle sõitma hakata ning loodetavasti on ta oma väiksest vigastusest piisavalt taastunud. Õnneks on järgmise etapini Matterley Basinis natuke aega ja loodan, et Jago toob sealt head EM-punktid,” oli meeskonna juht Lauri Roosiorg optimistlikult meelestatud.