Finaalis, kus sõideti Lada VFTS autodega, edestas 63-aastane Blomqvist endist bagide maailmameistrit Jaanus Ligurit.

GALERII:


Pildilink on SIIN:

Eellugu
:

Suurvõistluse atmosfääri on juba Laitses tunda ja mootorimürinat kuulda, sest Legendide klassi mehed tutvusid raja ja masinatega juba reedel, kirjutab ruudulipp.ee.

„Väljastpoolt Eestit tulevad rallilegendid on juba kohal ning läbivad treeninguid Lada VFTS rallikatega, milledega nad võistlema hakkavad", rääkis üks korraldajatest Priit Koik.

Ühtlasi võtsid treeningust osa ka Eesti oma mehed Raido Rüütel, Hardi Mets, Jaanus Ligur, Ilmar Raissar ning Joel Tammeka.

„Paljudele on see üle pika aja istuda taas ralliauto roolis. Näiteks Hardi Mets istus viimati Ladas 1989 aastal kui viimati võistles", lisab Koik. Rallilegendid saavad rajaga tutvuda ning testivad Lada VFTS rallikaid päeva jooksul.

„Mehed ootavad laupäeva juba pingsalt ja on lubanud, et keegi ennast tagasi ei hoia, kui stardilipp langeb", teab Koik rääkida.

Laupäeval on stardis ka üle neljakümne tänapäeva tippsõitja Eestist ja Soomest, eesotsas WRC kogemusega Toni Gardemeister. Võistluse sees on veel üks võistlus, kui mõõtu võtavad huvitava raja peal Eesti ja Soome nimekad supermoto sõitjad.

„Tegemist on nii öelda publiku katsega, kus kogu tegevus ning show toimub paarisrajal ja on pidevalt jälgitav", kommenteeris Priit Koik show mugavat ülesehitust.

Lisaks võidusõidule saab näha Laitse Rally Pargis näha kohapealses muuseumis vanaaegseid uunikume. Nende kõrval on pealtvaatajatele uudistamiseks välja pandud ka kaks ekslusiivset ralliautot, originaal Lada VFTS aastast 1982 ja Lada EVA aastast 1986. Mõlemad autod toob Eestisse Stasys Brundza, kelle juhtimisel omal ajal need masinad Leedus, Vilniuses valmisid.

Mootorattahuvilistele on aga välja pandud kaks BMW tehasemeeskonna enduuro tsiklit. Nende tsiklite Eestisse toomise taga on seitsmekordne enduuro maailmameister, Juha Salminen, kes samuti võistlusel osaleb. BMW tehasesõitja sõiduvahendiks on loomulikult tagaveoline BMW.