Ajalugu tehakse Eesti mootorispordi jaoks olulisel aastal, tänavu tähistab Eesti auto-motosport oma 90. juubelit. Eestit esindava rahvuskoondise kandidaadid on välja valitud ja nüüd ootab mehi ees laager Soomes.

Eesti rahvuskoondise kandidaadid valiti välja kahe Eesti enduuro meistrivõistluste etapi tulemuste alusel ja arvesse võeti sportlaste esinemist välisvõistlustel. Kandidaatideks on: klassis E1 Toivo Nikopensius, klassis E2 Aigar Leok ja Martin Leok ning klassis E3 Tõnu Kallast ja Urmas Põldma. Kuues kandidaat on Toomas Triisa, kelle masinaklass on veel lahtine. Varumeestena, juhuks kui midagi peaks eelpool mainutud sõitjatega juhtuma, on välja valitud Riho Kollist, Mart Meeru ja Egon Üpraus.

Lisaks Eesti rahvuskoondisele läheb ISDE’le ka üks klubimeeskond, kuhu kuuluvad Riho Kollist, Mart Meeru ja Soome sõitja Reijo Karppinen, kelle näol on tegu väga kogenud sõitjaga, kes ISDE mitmel korral läbi sõitnud on. Tema oli ka üks treeneritest, kui Eesti sõitjad kevadel Soomes trennis käisid.

International Six Days Enduro (ISDE) on maailma vanim motovõistlus. Esimene International Six Days Enduro sõideti 1913. aastal Inglismaal, Carlisle’is. 2011. aastal 86. korda sõidetav ISDE toimus kuni 1973. aastani Euroopa erinevates riikides. Peale seda on ISDE korduvalt toimunud ka väljaspool Euroopat (USA, Austraalia, Brasiilia, Uus-Meremaa ja Tšiili). Võistluse käigus läbitakse kuue pika sõidupäeva jooksul erinevat tüüpi kiiruskatseid: kiiret sõitu nõudvad krossikatsed, vastupidavuse piiri kompavad enduurokatsed ja traielilaadsete tehniliste elementidega vürtsitatud ekstreemkatsed.

Viimasel kolmel aastal on ISDE-d domineerinud prantslased. Veel viis aastat tagasi olid aga eesotsas meie põhjanaabrid soomlased. Selle aasta ISDE sõidetakse Soomes, Kotka ja Hamina ümbruses 8.-13. augustil. Võistlusel osalevad meeste rahvuskoondised koosnevad kuuest võistlejast. Lisaks toimub arvestus veel juuniorite ja naiste rahvuskoondiste ning klubide ja tootjate võistkondade osas. Tänavusel ISDE’l osaleb 27 meeste, 16 noorte ja kaheksa naiste rahvuskoondist. Kui lisada juurde veel klubide võistkonnad, peaks starti tulema pea 120 võistkonda 30. riigist. Soomes, Kotka ja Hamina ümbruses sõidetaval tänavusel ISDE’l sõidetakse kuue päeva jooksul maha ca 1500 kilomeetrit mööda raskeid ja katsumusi täis radasid. Võistluse finaaliks on kuuendal päeval toimuv sõit Karhula motokrossirajal.

Katselt katsele peab jõudma kontrollaja sees ja hilinejaid trahvitakse või eemaldatakse. Võistkonna tulemus läheb arvesse kui vähemalt viis meest kuuest kõik kuus sõidupäeva kontrollaja sees lõpetavad. Kõrvalist abi ei tohi kasutada ja ka kõik tsikli hooldused ja remondid peab sõitja võistluse käigus ise ära tegema. Proovile pannakse mehed, masinad ja meeskonnatöö. Juba ISDE läbisõitmist tunnistav medal on unistuseks igale tõsisemale offroad motosportlasele.