„Mehed ja ka rada hakkavad pärast kolm päeva kestnud sõitu väsima,“ ütles Martin Leok. Praktiliselt sama rada on sõidetud kolm päeva ja isegi ülesõitudel on tekkinud suured augud, katsetest rääkimata. „Tänane päev oli füüsiliselt väga raske,“ jätkas Leok, kes elas üle kaks kukkumist. Kuid midagi tõsisemat kellegagi ei juhtunud, ka tehnika on kõigil Eesti meeskonna sõitjatel töökorras. Eesti meeskonna mehhaanikud Martin Graumann ja Toivo Nikopensius elasid aga üle kaks väga pingelist teeninduse lainet, kui meie boksis olid alguses korraga tegutsemas viis rahvusmeeskonna ja hiljem neli klubisõitjat.

Dramaatiliseks pöörasid täna sündmused kohe esimesel endurokatsel, mis seekord oli uues kohas Jahodnas. Portugali sõitja Luis Oliveira kukkus seal raskelt, talle järgnenud meeskonnakaaslane Diego Ventura pidas kukkunud sõbra juures kinni ja ootas meedikute saabumist. Kuna kukkumine toimus katsel, tuli maasturiga vigastatu mägisest metsast välja tuua, kuid seda vastu katse sõidusuunda. Katsel viibinud meedik otsustas lasta Ventural meedikute ees sõita ja niiöelda rada teha. Vigastatule tuli lagendikule vastu helikopter, kes ta haiglasse toimetas. Võistluse peaarsti sõnul sõitja elu ohus ei ole, kuigi esialgne kahtlus oli seljavigastusel. Kuna aga meedikud mõjutasid katse käiku, otsustati selle tulemused esimesel ringil tühistada.

Väga radikaalse otsuse tegi võistluse žürii aga kaheksa sõitja osas, kes jälgisid ühel ülesõidul kahe eelmise päeva sõidujoont ning keerasid ühest ristmikust õigeid suunaviitasid tähele panemata valele teele. Kõik kaheksa sõitjat diskvalifitseeriti ning kuna tegu oli seni esikolme positsioonidele heidelnud Prantsusmaa, USA, Hispaania ja Inglismaa esindajatega, langesid need tiimid kohe tippkonkurentsist välja.

Esikohal jätkab Austraalia (11:21:26.37), teiseks tõusis Itaalia ja kolmandaks Soome. Eesti, nagu öeldud, kerkis 11., kaotades liidermeeskonnale 1:04:52.05.

Ka täna tegi eestlastest parima tulemuse Martin Leok, kes oli üldarvestuses 81. Toomas Triisa oli 106. ja täna väga kiiret sõitu teinud Veiko Rääts 111., Elary Talu oli 113., Priit Biene 120. ja Priit Palatu 135.

Sõmerpalu Motoklubi klubimeeskond koosseisus Mart Meeru (täna 147.), Riho Kollist (156.) ja Egon Üpraus (180.) tõusis 40. kohale. Ka GasGasi esindaja Janar Kukk jätkab võistlust, olles täna 201.

7.-12. septembrini toimuv The International Six Days Enduro on rahvusvahelist motoföderatsiooni (FIM) esimene ja pikima traditsiooniga ametlik võistlus, mis esimest korda toimus 1913. aastal. Eesti meeskond on selles väärikas seltskonnas suhteliselt uus, kuna võistlema minnakse alles neljandat korda. 2011. aastal käis Eesti esimest korda võistlemas ja Soomes saadi 14. koht, aasta hiljem Saksamaal olid eestlased 16. ja üle-eelmisel aastal Sardiinias tuli parim koht, kui oldi 9.

Tänavu esmakordselt ISDE ajaloos Slovakkias Kosices toimuva võistluse 1225 kilomeetrisele rajale asus võistlema üle 550 sõitja 35 riigist üle maailma. Täna õhtuse seisuga on osalemas 431 sõitjat.

Eesti meeskond tänab kõiki õla allapanijaid: Aave Transport, Kultuurkapital, Addinol, Tridens, Saku Õlletehas, Virumaa Puhastus, Rabaconda, Jak Disain.