Kolmepäevane shoot-out Austrias Melkis sõelus 18 sõitja hulgast välja parimad, kes nüüd aasta jooksul saavad osaleda kuuel workshop'il, kirjutab
.

Algse plaani kohaselt oleks pidanud väljavalituid olema 10, kuid kuna valik oli üsna raske, otsustati välja valida 12 sõitjat. Kolme päeva jooksul pandi sõitjad proovile mitme testiga. Sõiduülesandeid, kus autodeks olid BMW M3 võidusõiduautod, jagus igasse päeva. Üheks ülesandeks oli libiseva auto üle  kontrolli säilitamine kurvides nii märjal kui kuival asfaldil, oskust võimalikult sujuvalt läbida ühe käiguga nii kiireid kui aeglaseid kurve ja viimasel päeval ringrajal mees-mehe vastu väljalangemissõit.

Füüsiliste testide osas jälgiti noorte autosportlaste tugevust ja vastupidavust, füüsilise testi lõppakordiks oli joonejooks, mille tempo kasvas harjutuse kulgedes. Omamoodi huvitav oli tiimitöö osa, kus 18 osalejat pidid end proovile panema erinevate praktiliste ülesannetega nagu näiteks teha valmis paberlennuk, mis lendaks 10 meetrit, samuti oli vaja välja arvutada kütusekoguseid erinevate vahemaade tarbeks ja palju muud. Kõikide meeskonna ülesannete juures oli oluline ka ülesannete sooritamise kiirus, ehk siis vaadati, kuidas kandidaadid meeskonnatööga hakkama saavad.

12 hulka ja FIA Institute Young Driver Excellence Academy tänavune täieõiguslik liige Egon Kaur oli hetk peale võitjate väljakuulutamist äärmiselt rahul. „Väga hea tunne on, üsna rasked kolm päeva on selja taga. Tegemist oli ikka kogu aeg ja lihtsat polnud midagi. Esimesel päeval alustasime tiimitöö harjutustega, pärast seda oli esimene sõiduosa ja päeva lõpus kehalised testid. Teisel päeval olid alguses psühholoogia testid, mis on tulevikuks väga head. Siis oli taas sõit ja päeva lõpetasid presentatsioonid ja intervjuud ja kolmandal päeval oli ainult sõit. Eks sõidu osas võib-olla väike eelis rinkameestel oli, autoks oli tagaveoline BMW M3 ja pinnaks asfalt, kuid eks seal peab ka hakkama saama. Kokkuvõttes võib öelda, et juba sellel shoot-out'il osalemine oli väga õpetlik, nüüd teab kuidas edasi minna. Seltskond oli lahe ja sai tulevikuks palju uus kontakte sõlmitud," rääkis Egon Kaur ruudulipp.ee veebilehele.

Kokku ootab nüüd Egonit ees kuus workshop'i, kus sõitjatele jagatakse tarkust nendes valdkondades, mida noortel autosportlastel tulevikus vaja võib minna. Kokku taotles FIA Institute Young Driver Excellence Academy koolitusprogrammi kohta üle 70 sõitja. Iga riigi allorganisatsioon sai esitada kuni kaks kandidaati, Eestist kandideeris lisaks Kaurile veel ka Sander Pärn, kes finalistide hulka valituks ei osutunud. Programmi rahastab FIA, osalejatel tuleb katta kohalesõitmise kulud. Programmi juhivad endine F1 sõitja Alexander Wurz ja Richard Burnsi kaardilugeja, maailmameister Robert Reid, kes on ka FIA rallikomitee asepresident. Esimene workshop toimub 26. märts-1. veebruar Šotimaal Edinburghis.

12 FIA Institute Young Driver Excellence Academy koolitusprogrammis osalejat:

Egon Kaur, 23-aastane, eelmise aasta N-rühma Eesti meister. Tänavu osaleb WRC Academy sarjas koos Mait Laidveega.

Kevin Abbring, 21-aastane rallisõitja Hollandist. 2008. aastal Hollandi Autospordi Liidu talendiprogrammi toel JWRC sarjas alustanud Abbring tuli esimest korda JWRC etapivõitjaks 2009. aastal Poolas.

Paul-Loup Chatin, 19-aastane ringrajasõitja Prantsusmaalt. Mäesuustamise pealt 2005. aastal kardirooli istnud Chatin osales eelmisel aastal F4 Eurocup sarjas, kus tuli neljandaks.

Albert Costa, 20-aastane ringrajasõitja Hispaaniast. Tuttav nimi eestlastele, 2009. aastal võitis Vormel Renault Eurocup sarja ja osales eelmisel aastal Vormel Renault World Series 3.5 sarjas. Ta kogus võrdse arvu punkte Sten Pentusega, kuid kuna Pentusel oli kirjas üks võit oli Costa koht kokkuvõttes Pentuse järel viies.

Alon Day, 19-aastane ringrajasõitja Iisraelist. 2010. aastal osales Saksa F3 meistrivõistlustel.

Philipp Eng, 20-aastane ringrajasõitja Austriast. 2009. aastal liitus FIA vormel-2 sarjaga, kus sõitis ka eelmisel aastal ja oli kokkuvõttes kuues.

Robin Frijns, 19-aastane ringrajasõitja Hollandist. Eelmise aasta Vormel BMW sarja võitja, võites hooaja jooksul kuus sõitu.

Timmy Hansen, 18-aastane ringrajasõitja Rootsist. Nagu enamus teisigi ringrajasõitjaid kardiroolis alustanud Hansen liitus 2009 Vormel BMW sarjaga ja tuli eelmisel aastal seal kolmandaks.

Andreas Mikkelsen, 21-aastane rallisõitja Norrast. Tuttav nimi Eesti rallisõpradele. 2006. aasta Saaremaa ralli võitja, osalenud nii WRC kui IRC sarjas.

Alexander Rossi, 19-aastane ringrajasõitja Ameerika Ühendriikidest. Kahest ameeriklasest kindlasti rohkem saavutanud Rossi oli möödunud aastal GP3 sarjas neljas.

Richie Stanway, 19-aastane ringrajasõitja Uus-Meremaalt. 2010. aasta ADAC Formula Masters sarja võitja Saksamaal.

Stoffel Vandoorne, 18-aastane Belgia ringrajasõitja. Eelmisel aastal võitis debütandina F4 Eurocup sarja, sellel aastal osaleb Vormel Renault Eurocup sarjas.