Drifti meistrivõistluste hooaja avaetapil astuvad võistlustulle umbes 40 võistlejat. Nende seas on hulgaliselt uusi sõitjaid street-klassis, sealhulgas mitmed mullused street-klassi sõitjad on kolinud pro-klassi. „Väikesest viie aasta tagusest sõpruskonna mõõduvõtmisest on välja kasvanud Eesti meistrivõistlused driftimises. Ala populaarsust näitab asjaolu, et nii palju osalejaid pole veel esimesel etapil stardis nähtud. Kuigi ka praegu on mõned autod garaažides valmimisjärgus ning liituvad võistluskaruselliga järgmistel etappidel,“ rõõmustas drifti meistrivõistluste peakorraldaja Marko Opmann.

Tänavu saab kogu hooaja vältel kaasa elada ka kiirendusvõistlustelt tuntud Marje Salumetsale. Mullu osales ta vaid mõnel drifti meistrivõistluste etapil. Seega ei ole driftimine enam ainult meeste pärusmaa.

Uusi sõitjaid on üsna palju nii street- kui pro-klassis. „Kindlasti on üheks oodatuimaks hetkeks see, kui vanade pro-sõitjate sekka lastakse rajale ka need, kes mullu osalesid street-klassis. Uued sõitjad kindlasti segavad vanade olijate kaarte, sest iga võistleja sõidustiil on pisut erinev ning mängib olulist rolli just tandemsõitudes,“ selgitas Opmann. Näiteks on praeguse seisuga street-klassist pro-klassi kolinud eelmisel aastal silmapaistvalt eeskujulikke poognaid näidanud Jarmo Luht ja Märt Kuvvas. Neist mõlemist on oodata kõvasid konkurente eelmise aasta parimatele Eduard Vahemetsale ja Taavi Toomarale.

Ühtlasi on Tabasalu kardirada kõigile võistlejatele uueks võistluspaigaks, seega rajast tulenevaid eeliseid ei ole ühelgi sõitjal. Esimesele etapile on oodata võistlejaid ka välismaalt. Praeguse seisuga on end kirja pannud ka võistlejaid Venemaalt.

Drift on mänguline võistlusala, mis on pealtvaatajaile hea jälgitavusega – rada on pealtvaatajaile täies ulatuses nähtav ning hea šõu on garanteeritud. Võistlused toimuvad kahes võistlusklassis. Pro-klassis võistlevad need, kel juba kogutud piisavalt kogemusi, et sõita tandemina, kus kaks autot sõidab korraga rajal ning järel sõitva võistleja eesmärk on kopeerida esimese võistleja sõidujoont, kurvi sisenemise nurka ning kurvi sisenemise kiirust. Teises ringis vahetavad võistlejad kohad. Street-klassis sõidavad võistlejad sel aastal esmakordselt ka tandemsõite eliminaatoris ehk 16 parima seas, ent sinna saamiseks peab sõitja teenima kvalifikatsioonisõidus vähemalt 35 punkti. Kohtunikud hindavad ka street-klassis võistleja sõidujoont (peab mööduma koonustest võimalikult lähedalt, ent koonust ei tohi ümber ajada), kurvi sisenemise nurka (mida rohkem külg ees, seda parem) ning kurvi sisenemise kiirust.

Eesti drifti meistrivõistluste I etapi ajakava:
Reede, 26. aprill

17:00- 19:30 street-klassi treening
19:30- 21:00 pro-klassi treening
Pealtvaatajate sissepääs alates 17.00!

Laupäev 27. aprill
12:00 avatakse väravad pealtvaatajatele
12:00- 13:45 street-klassi kvalifikatsioonid
13:45-14:00 drifti takso
14:00 - 14:45 pro-klassi kvalifikatsioon
14:50-15:20 võistlejate koosolek, rajal trikimehed/Drifti takso
15:30-16:30 street-klassi top 16
16:30-16:45 street-klassi autasustamine
17:00-18:00 pro-klassi top 16
18:00-18:15 pro-klassi autasustamine

Pealtvaatajale pilet 10 eurot, kehtib mõlemal päeval käepaela alusel, alla meetri mehed tasuta.