Rada oli 60 kilomeetrit pikk mille hulgas kolm kiiruskatset: liivane mõnus krossikatse, kaablirullidega „kaunistatud“ ekstreemkatse ja enduurokatse, millel maiuspalaks uudse elemendina 600 poolviltu ladustatud veoautorehvi mis sõitjate poolt „Balti mere laineteks“ ristitud sai. Rada kulges valdavalt männimetsa all ning liivastel metsateedel. Lisaks liivale oli pisut ka turvast, ning pika rohu sisse peidetud kraavidega heinamaa serva. Kes sõitsid, need kiitsid. Esimese päeva kolmeks ringiks oli sõiduaeg kokku 7 ja pool tundi ning sõit toimus 32 kraadises kuumuses. Ogre etapp on 2012. aastaks lülitatud ka Euroopa meistrivõistluste sarja ja seega ettevalmistava kogemusena sõitjatele väga väärtuslik.

Eesti poolt oli esindatud pea kogu Eesti Rahvusmeeskond kes teeb hetkel ettevalmistusi osalemaks aasta tippsündmusel - rahvusvahelisel kuuepäevaenduurol ISDE (International Six Days Enduro). Kõik Ogres sõitnud Eesti koondise mehed näitasid väga head vormi ja stabiilset sõidukindlust. Ka maailmaliigas TM tehasemeeskonna sõitev Aigar Leok sai sellel etapi osaleda, et kohaneda Eesti ISDE meeskonna ja vähe põhjamaisemate oludega.

Aigar Leok oli Ogre enduuro kindel võitja nii absoluutses üldarvestuses kui ka E2 klassis. Martin Leok oli E2 klassis kolmas kaotades napilt vaid Valtteri Salonenile Soomest. Tiheda duelli ei kellegi muu kui lätlaste suurmeistri Janis Vintersiga pidas E2 klassis maha ka oma elu teisel enduurovõistlusel osalenud Toomas Triisa, kes edestas Vintersit esimesel päeval. Aga et teisel päeval jäi peale Janis Vinters, siis lõppkokkuvõttes sai E2 klassis võrdse punktisummaga Janis Vinters neljanda ja Toomas Triisa viienda koha.

Kui Läti elukogenud sõitja Einars Vinters on läinud vanuse saabudes „eakate hobiklassi“ üle, siis Eesti enduurolegend Toivo Nikopensius hoiab oma lippu endiselt kõrgel proffide klassis. Nii pidaski Toivo Nikopensius taas südikat võistlust endast kaks ja pool korda noorema põlvkonnaga E1 klassis, kus ta saavutas taas poodiumikoha lõpetades kolmandana omaenda kasvandiku, Läti tulevikulootuse Edgars Siliņši ja soomlase Lauri Saloneni järel.

Ka E3 klassis oli eestlastel sõnaõigus. Tõnu Kallast, kes sellest hooajast vahetas oma vana neljataktilise sõiduvahendi märksa kergema kahetaktilise ratta vastu on kiirelt kohanenud ning sõitis end tublile teisele kohale jäädes maha vaid kohalikust Läti võidusõitjast Kristaps Bajārsist ning edestades kindlalt Jānis Rasmanist. Mart Meeru võttis selles klassis motiveeriva neljanda koha.

Meeskondlikus arvestuses olid võitjateks eestlased. Paikuse Motoklubi koosseisus Toivo Nikopensius, Tõnu Kallast, Mart Meeru, Vaido Kalm, Jüri Brauer tõid Ogrest ära meeskondliku karika. Märkimist väärib ka eesti enduuro sportlaste hea esindatus - nii seenioride, hobi kui harrastajate seas sõitis eesti enduuroharrastajaid, kokku ligi kakskümmend Eesti võistlejat ning sõidurõõmu jagus Ogres tõepoolest kõigile.

Kuu aja pärast 8.-13. augustini Soomes, Kotka ja Hamina ümbruses toimuv ISDE, mida ka motomeeste olümpiamängudeks kutsutakse, on esimene kord kui osaleb ka Eesti rahvuskoondis. Rahvuskoondised koosnevad kuuest võistlejast, kellest vähemalt viis peavad kõik kuus päeva kontrollaja sees lõpetama. Päeva sees toimuvate kiiruskatsete alusel pannakse paika võistlejate pingerida. Tänavusel ISDE’l osaleb 27 meeste, 16 noorte ja kaheksa naiste rahvuskoondist. Kui lisada juurde veel klubide võistkonnad, peaks starti tulema pea 120 võistkonda 30. riigist. Eesti rahvusmeeskonna kandidaatideks on kinnitatud Aigar Leok, Toivi Nikopensius, Tõnu Kallast, Martin Leok, Urmas Põldmaa ja Toomas Triisa.