Leok (TM) osaleb nagu eelmisel aastal masinaklassis E3 ja Uusna (KTM) juuniorite masinaklassis EJ. Avaetapil said mõlemad mehed oma klassis seitsmenda koha.

Reedel sõidetud 800-meetrisel lühikesel katsel näitas Leok E3 klassis kolmandat aega. Eilsel esimesel ekstreemkatsel oli Leok kaheksas, järgmisel krossikatsel neljas, peale mida sõideti pikem endurokatse, kus Leok oli üheksas, tõustes kokkuvõttes viiendaks.

Järgmisena oli kavas lühike ekstreemkatse, mille Leok läbi enda klassi viienda ajaga. Järgmistel katsetel olid Leoki kohad vastavalt neljas, kuues ja 14. Päeva kaks viimast katset lõpetas ta kolmadana. Kokkuvõttes andsid need Leokile seitsmenda koha, võitjale hispaanlasele Ivan Cervantes'ile (KTM) kaotas eestlane lõpuks 52,5 sekundit. Teiseks tuli austraallane Matthew Phillips (KTM), kes kaotas võitjale 11,1 sekundit ja kolmandaks prantslane Mathias Bellino (Husqvarna), temal kogunes kaotust esikohale 41,3 sekundit.

"Kuna E3 klassis on konkurents üsikümnes väga tihe ja ise tegin paar apsakat, siis olingi seitsmes. Aga 15 etappi on veel hooajal veel minna, seega võimalused hooaja lõpus kõrgele kohale tulla on ikka head," oli Leok optimistlik.

Uusna oli reedel omas klassis seitsmes. Esimesel kahel katsel oli ta viies, mis tõstis ta EJ klassis kokkuvõttes kolmandale kohale. Endurokatsel oli ta aeg seitsmes ja langes viiendale kohale. Ekstreemkatselt tuli Uusnal üheksas aeg, kuid ta jätkas viiendal kohal. Järgmisel katsel oli Uusna üheksas ja viimasel neljal katsel 13. Päeva lõpetas eestlane kümnendana, vahe võitja britt Daniel McCanney'ga (Beta) tuli lõpuks 2 minutit ja 13 sekundit. Teiseks tuli prantslane Loic Larrieu (Husqvarna), kes kaotas võitjale 27 sekundit. Kolmanda koha saanud itaallane Giacomo Redondi (Beta) jäi teisest kohast ainult 1,6 sekundi kaugusele.

"Päev algas väga hästi. Katsed sujusid ilma suuremate probleemideta ja esimese ringi lõpetasin kolmandal kohal, teise ringi lõpus oli viiendal kohal, kuid päeva lõpuks olin nii läbi omadega, et kolmandal ringil tegin palju vigu ja lõpetasin 10-ndal kohal. Katsete vahelised ülesõidud on siin rasked ja ajad on kiireks tehtud ringi keskel, mis tähendab, et mõnede katsete vahel peab terve aeg põhjagaasiga sõitma, et kontrollaega jõuda. Palavusega, mida oli täna umbes 25 kraadi, tõmbas see pikk kihutamine mahlad välja. Homme tuleb aga uus päev ja üritan siis endast parima anda," rääkis väsinud Uusna peale pikka võistluspäeva.

Täna sõidetakse samadel katsetel teine etapp.