Soome ralli oli mõneti anomaalne. Tänak võitis esikoha igati loogiliselt, aga sealt edasi... Kust leidis Citroën ühtäkki kiiruse ja Mads Østbergi teisele kohale kandis? Miks mullu koduradadel võimu näidanud, kuid katkestanud Jari-Matti Latvala – kogenud mees – Tänakule pinevamat konkurentsi ei pakkunud? Miks pidi kuuendat MM-tiitlit jahtiv ja iga punkti kullavääriliseks pidav Sébastien Ogier paluma, et poisiohtu soomlane Teemu Suninen ta mööda laseks? Miks liidrikohta hoidev Thierry Neuville – ka temal on punkte hädasti vaja – ei suutnud Soome kruusal üldse sõita ning kaotas tiimikaaslasele Hayden Paddonile kahe ja poole minutiga, mis näitas, et asi pole autos, vaid juhis.

Kas tõesti on nii, et Ogier ja Neuville ei talu sedavõrd kiiret sõitu? Nad teevad tegusid siis, kui ralli keskmine kiirus jääb 100 km/h kanti, kuid selleks, et Tänakuga Soomes rinda pista, oli vaja kihutada 122,6 kilomeetrit tunnis.

Poleks neid jamasid...

Ilmselt pole kahtlustki, kes on MM-sarja nobedaim. Tänakul on tänavu kirjas 43 kiiruskatse võitu, Neuville’il 29, Ogier’l 20. Paraku ei anta tiitlit nende põhjal ja punkte Tänakul napib. Seejuures oleks asjatu hakata kahetsema, et oleks Rootsis (9. koht), Mehhikos (14. koht), Portugalis (katkestamine) ja Sardiinias (9. koht) läinuks asjad nii, mitte naa... Küll võib öelda, et puhta sõiduga ja ilma jamadeta ei sõida Tänak üheksandate kohtade peale, isegi viiendatele mitte.

Et Ott Tänakuga Soomes rinda pista, oli vaja kihutada keskmiselt 122,6 kilomeetrit tunnis.

Kõike eelnevat kokku võttes – kas kellelgi tekib kahtlus, et Tänak suudab mõnel aastal suuremaid probleeme vältida ning Ogier’ ja Neuville’i üle sõita? Tõsi, neile kahele, kes on meite mehe kõrval praegu ainsad võimalikud maailmameistrid, võib õige pea lisanduda ka Esapekka Lappi, aga siiski... Neli–kuus aastat on aega. Ehk rohkemgi. Uued tulijad, kes võiksid suurde mängu sekkuda – näiteks Kalle Rovanperä – on veel kaugel.

Seega pole küsimus kas, vaid millal.