FIA rallidirektor Andrew Wheatley usub, et hiljemalt mai esimeseks pooleks leitakse tiimidega kompromiss ja juunis kinnitab FIA mootorispordinõukogu 2025. ja 2026. aasta reeglid heaks.

Alaliit üllatas võistkondi sooviga kaotada juba järgmisest aastast Rally1 autodelt hübriidajam ning vähendada võimsust ja aerodünaamilisi lahendusi. Rally2 autosid soovitakse aga omakorda täiustada ja neid Rally 1 autodele lähemale tuua, et kõrgete kohtade eest võitleks senisest rohkem ekipaaže.

Nagu M-Spordi võistkonna juht Richard Millener eelmisel nädalal Horvaatia rallil Delfile ütles, et on kõik kolm tehasetiimi kategooriliselt muudatuste vastu. Kui uued reeglid hakkaksid kehtima 2027. aastast, nagu pikaajaline plaan ette nägi, poleks mingit probleemi ja nendega oldaks nõus, aga mitte enne. Põhjus on selles, et autode ümberehitamiseks pole lihtsalt aega ja raha.

„Oleme praegu olukorras, kus meil on vaja leida tootjatega harmoonia,“ vahendas väljaanne Autosport Wheatley sõnu. „Ausalt öeldes arvan, et me polegi sellest nii kaugel. Suhtleme tootjatega kogu aeg ja vahetame ideid. On jäänud mulje, et FIA ja tootjate vahel on sõda, aga nii see pole. Meil oli Genfis kohtumine, mis polnud 100% negatiivne. Rääkisime kahe päeva jooksul erinevatel teemadel.“

„Saame väga hästi aru, mis tiimide positsioon on. Nad ei taha absoluutselt midagi muuta. Arutlemegi praegu kompromissi üle. Meil on eesmärk paigas,“ lisas rallidirektor.

Wheatley täpsustas ühtlasi, miks hakkas FIA järsku peale suruma ideed, et regulatsioone tuleks muuta kaks aastat varem kui plaanitud.

„Esiteks ei soovinud rehvitarnija Pirelli uut lepingut teha. Teiseks ei taha mitmed tippsõitjad tervet hooaega kaasa teha. Ja kolmandaks - kui Fordi ümber on kogu aeg olnud küsimused, kas nad tegelevad ralliga või mitte, siis sama teema tuli juurde ka Hyundai puhul,“ lausus ta.