Soomer, kes vahepeal spordifännide jaoks areenilt kadunud oli, on nüüd oma Eesti tiimiga väljas Saksamaa meistrivõistlustel. „Ma pole kunagi kahelnud oma tehnilistes võimetes, oleme alati olnud piisavalt targad. Aga olin ka iseenda jaoks kadunud mees ja arvasin, et mul on võimalik elada ka ilma sportlaskarjäärita,“ ütles ringrajasõitja, kelle sõnul tehti otsus luua meeskond, kuna koos isaga usuti, et suudetakse teha asja paremini.

Tema varasemad kogemused tehasetiimides on Soomerile teinud selgeks, mida vältida, et tegelikult sõiduga tippu jõuda. „Olen nõus väitega, et 75% on sõitja ja 25% mootorratas, aga selleks, et sõitja saaks oma asja teha, peab olema kätte sobiv tööriist. Kui ratas seadistatakse iga kord ümber ja hakkad alati nullist, ei jõua kuskile,“ ütles Soomer. Tema sõnul ei mõistnud meeskonnad, kuidas ta tahab sõita, kuid tal puudus enesekindlus neile seda öelda. „100% oleksin pidanud kanna maha panema, sest see on kõige lollim jutt, et sõitja peab meie mootorrattaga harjuma.“

Tema praegune Eesti tiim on revolutsiooniline saavutus. Võidusõitudel käiakse viieliikmelise tuumikuga ning kuigi Honda andis meeskonnale sõiduvahendid ja kontakte on ka tarnijate hulgas, siis suurem osa tööst tehakse ära ise. „Praegu on vaja leida juurde tippkiirus ja proovime seda saavutada kõige muu kui mootoriga,“ sõnas ta podcastis. Saksamaa meistrivõistlused valiti logilistilisel põhjustel ning sealne tase ei ole Hispaaniast või Inglismaast väga palju nõrgem. Vaatamata sellele, et tehasetiimid saabuvad sinna suurte veokite, paljude tehnikute ja tohutute investeeringutega, paigutaks Soomer ennast oma väikse tiimi toel lausa kolme kiirema mehe hulka.

„Nüüd oleks hea tulla Saksa meistriks. Praegu oleme kõik poole pealt ära lõpetanud ja paberil ei ole mul midagi ette näidata. Minu väärtuse nägemiseks peab tulema sõite vaatama, sest CV-sse ei saa midagi kirjutada,“ sõnas ta.

Suurimaks plaaniks on motosportlasel jõuda sama tiimiga MM-ile, ning loodetakse, et mõni tehas vajab neid kogu komplektina. „Ma olen 10 aastat näinud vaeva, et tulla maailmameistriks ja praegu on kõige reaalsem võimalus selleks,“ avaldas Soomer oma kõrgeid eesmärke.

Kui ringrajasõit on ajalooliselt olnud Eestis suur asi, siis peale Kalevi võidusõidu lõppemist tekkis sisse märgatav tühimik. Soomeri sõnul on ka meeskonna loomise üks ideid, et kui tema karjääri lõpetab, siis oleks järgmisel sportlasel teerada ja kontaktid olemas. „Mul oleks ka olnud lihtsam, kui ees oleks olnud mõni edukas mees. Eesmärk on ikka, et iga järgmine on eelmisest sammu võrra kõrgemal.“ Tema soovitaks noortel motosportlastel liikuda kiiresti välismaa võistlustele, mitte kulutada raha kohalikele radadele ja samale konkurentsile. Soomeri hinnangul on just Saksamaa põhjuseks, miks on jõutud sinna, kus ta praegu on.

Täispikka Betsafe Podcast #64 Hannes Soomeriga saab vaadata Betsafe’i blogist.