Võrreldes mulluse hooajaga on palju muutunud. Eelmisel aastal oli just Austini rada koht, kus britt Lewis Hamilton võttis võidu ja kindlustas kolm etappi enne hooaja lõppu teise järjestikuse maailmameistritiitli. Tänavu kaotab Hamilton USA GP eel meeskonnakaaslasele Nico Rosbergile 33 punktiga ning vajab kindlasti võitu, mis tõstaks ta USA GP edukaimate pilootide arvestuses viie esikohaga Michael Schumacheri kõrvale.

Sakslase Nico Rosbergil on veel taganemisruumi. Esimest MM-tiitlit jahtiv 31-aastane Rosberg on viimasest viiest etapist võitnud neli ning saab järelejäänud etappidel lähtuva turvalisest taktikast. Rosbergi edu on iseenesest piisav, et järelejäänud etappidel teiste kohtadega piirduda ning lasta Hamiltonil võita.

Viimasel ajal on Hamiltoni mitmel etapil tabanud ebaõnn ning Rosberg teab kindlasti ka seda, et kui tal õnnestub britti USA-s edestada, on MM-tiitel tema jaoks juba vormistamise küsimus.

Viimastel etappidel on ka Mercedese lähim konkurent Red Bull hea hoo üles saanud. Kahel võistlussõidul järjest teise koha saanud Max Verstappen suutis mullu isegi Toro Rosso USA GP-l neljandana finišisse tuua, nii et sel hooajal tahab ta võimsama masinaga kindlasti šampanjat pritsida. Daniel Ricciardo peab lootma, et selleks nädalavahetuseks tema võistlusmasina külge kruvitud uus mootor aitab tal viimaste etappide kvalifikatsioonides kimbutanud probleemidest jagu saada. Nii Malaisias kui Jaapanis jäi ta sirgekiiruste osas Verstappenile selgelt alla.

Ferrari pole Red Bulli jälitamisest loobunud

Tiimide arvestuses teisel kohal paiknevale Red Bullile juba 50 punktiga kaotav Ferrari pole veel märku andnud, et lepib sel hooajal konstruktorite arvestuses kolmanda kohaga. Võimsust peaks Itaalia mustangide taltsutajatel jaguma, sest Jaapanis suutsid nii Sebastian Vettel kui Kimi Räikkönen kvalifikatsioonis Red Bulle edestada, kuid erinevate karistuste tõttu pidid nad stardikohti loovutama.
Mullu näitas Vettel Ameerikas, et isegi stardirivis tagapoole paigutamise korral on ta võimeline võimsaid esitusi näitama. Lisamootori tarvitamise tõttu stardirivis kümme kohta kaotanud sakslane suutis end võistlussõidud Mercedeste järel kolmandana poodiumile kihutada.

Tagapool tegutsevatest tiimidest on Austinis põhitähelepanu Haasil, mis teeb kodumaa pinnal kauaoodatud debüüdi. Haasi esimene hooaeg kuninglikus vormelisarjas on olnud pehmelt öeldes künklik, sest meeskond on 28 punktiga tiimiarvestuses kaheksandal kohal. Suurem probleem seisneb selles, et viimasel kaheksal etapil pole piloodid Roman Grosjean ja Esteban Gutierrez suutnud punktilisa teenida.

Hülkenbergi üleminek segas vett

Jaapani ja USA etappide vahel on olulisi sündmusi toimunud ka tulevat hooaega silmas pidades. Nico Hülkenbergi ootamatu siirdumine Force Indiast Renault'sse tähendab, et järgmiseks hooajaks on aina vähem vabu sõitjakohti. Valtteri Bottase kõrval võtab Williamsi meeskonnas ilmselt koha sisse Lance Stroll ning Mercedes tahab kuuldavasti oma noorsõitjatest kas Pascal Wehrleini või Esteban Oconi lennutada Force Indias vabaks jäänud kohale.

Kõige suuremad küsimused on seotud Renault teise sõitjakohaga. Kas Kevin Magnussen või Jolyon Palmer säilitab oma tööpositsiooni või otsustab meeskond täiesti värske kaardiväega uuele hooajale vastu minna?

Aga kõigepealt tagasi USA GP juurde. Paf-i kihlveoportaalis on neljakordne USA GP võitja Lewis Hamilton võidukoefitsiendiga 2.00 peamine soosik. Järgnevad Nico Rosberg (2.30), Max Verstappen (10.00) ja Daniel Ricciardo (12.00). Lewis Hamiltoni talendi austajatel on endiselt võimalik ennustada, et britt tuleb maailmameistriks. Praegu veel matemaatiliselt igati realistlikuna tunduv ennustus tooks Paf-i portaalis ühe euro vastu tagasi neli eurot ja 40 senti.

Kõik koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise ajal.
Pafi spordiennustuse leiad siit.

Jaga
Kommentaarid