Poola ralliga sai läbi täpselt pool ralli MM-võistluste tänavusest hooajast. Kuigi tiitlikaitsja Sebastien Ogier juhib punktitabelit päris veenva eduga, on suurem jagu etappidest olnud suhteliselt tasavägised ja põnevad.

Hüppevõistlus Kesk-Soomes

MM-võistluste hooaeg on kulgenud tänavu koguni sedavõrd tasavägiselt, et seitsmest seni toimunud etapist on viimasel kuuel olnud erinevad võitjad. Et nii rohkelt erinevaid etapivõitjaid ühe hooaja kohta leida, tuleks ajaloos tagasi pöörduda oma tosinkond aastat, ajajärku enne kahe Sebastieni – Loebi ja Ogieri – valitsemisaega.

Soome ralli kiiruskatsed on tuntud oma suurte kiiruste ja rohkete trampliinide poolest. Kõvapõhjalised ja kiired lõigud vahelduvad mõnedel katsetel keeruliste, kitsamate ja veidi pehmemate metsateedega, mis teiseks läbimiseks võivad ka rööpasse kuluda ja seega risk rehvipurunemistele on sellistel lõikudel suurem.

Aga suurima väljakutse esitavad siiski trampliinidega pikitud kiired teed. Nagu näiteks maailma üheks nõudlikumaks kiiruskatseks kutsutud legendaarne Ouninpohja, kus Volkswageni tiimi spetsialistide sõnul umbes 70 hüpet ja õhus veedetakse kokku 30 sekundit!

Latvala on soosik, Tänak väljakutsuja

Volkswageni piloot Jari-Matti Latvala on võitnud kodustel teedel kahel viimasel aastal ja läheb ka tänavusele Soome rallile vastu kindla soosikuna. Möödunud aastate võidud pole tulnud sugugi kergelt, vaid äärmiselt pingelistes heitlustes maailmameistri ja tiimikaaslase Ogieriga. Soomlase edu oli mullu 13,7 ja ülemöödunud aastal vaid 3,6 sekundit.

Latvala soosikustaatust lisab ka tema stardikoht, sest kaht esimest päeva alustab ta neljandalt stardikohalt. Ogier aga peab startima neil päevil esimesena, mis tähendab lahtise kruusa tõttu suhteliselt libedaid olusid.

Latvala järjekordsele võidule panustades võib raha tagasi teenida 2,4-kordselt. Kui aga Kesk-Soomes juhtub vihmale kiskuma, siis kasvavad Ogieri võimalused märgatavalt. Prantslase võidukoefitsient on 2.75.

Volkswageni kolmanda sõitja Andreas Mikkelseni võimalusi hinnatakse samuti kõrgelt, eriti eelmise etapi, Poola ralli võidu järel. Norralase võidukoefitsient on 6.50. Aga ärgem unustagem, et norralane võitis Poolas tänu Tänaku ebaõnnele.

Kuigi eestlase võidukoefitsiendiks pakutakse Soome rallile 15.00, siis kuiva ilma korral peaks tema DMACKi rehvid sealsetel teedel töötama sama edukalt kui Poolas ja seega pakuks eestlasele siiski kohta võidusoosikute seas.

Põnevad vastasseisud

Kui otsida tippsõitjate hulgast veel soosikuid võidule, siis nendeks tuleks kindlasti pidada nii Citroëni sõitjat Kris Meeke'i, kes alati Soomes head minekut näidanud. Ent miks mitte ka Hyundai piloote Thierry Neuville'i ja Hayden Paddonit. Kõik kolm on tänavu võitnud ka ühe MM-etapi, kõrgeimalt hinnatakse kolmikust Meeke'i võimalusi (võidukoefitsient 8.00).

Aga alati võib oma panustega mängida ka põnevatele vastasseisudele ja eks muudab see võistluse jälgimisegi veidi meelelahutuslikumaks. Näiteks Tänak versus Paddon. Selles võitluspaaris eelistatakse küll Paddonit (koefitsient 1.67), aga eestlastele on palju ahvatlevam Tänaku koefitsient (2.10). Huvitavaid duelle, millistele panustada on teisigi, näiteks Neuville vs Mads Østberg või Mikkelsen vs Meeke.

Kõik koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise hetkel.
Värsked ralli koefitsiendid leiad Pafi spordiennustuse lehelt.

Jaga
Kommentaarid