Ole kohal!
Igasugused segajad – telefon, muusika ja muu – jäägu ajale, kui sa ei ole sadulas. Ükskõik, kui vaikselt muusika ka ei mängiks, see häirib tähelepanu. Viimane peab aga olema hindamatu ja terav liikluses, kus kiirelt kulgedes on vaja jälgida nii eeskirju, liiklusmärke kui kaasliiklejaid.
 
Ole nähtav!
Riietus, helkurid ja vilkuvad tulukesed. Eriti pimedas, varahommikul ja hilisõhtul ning hooaja alguses ja lõpus, mil päevavalgust vähem. Kui lähened kellelegi selja tagant, siis anna märku vile või rattakellaga ja möödu ohutust, mitteehmatavast kaugusest.
Kiiver pähe, mõistagi. Päikeseprillid parandavad sinu nähtavust.
 
Arvesta teistega!
Pööramisel on käega suuna näitamine elementaarseim, mida teha. Nii nagu pedaalija ei suuda roolikeeraja mõtteid ja järgmisi manöövreid lugeda, ei suuda autojuhid vastupidi infot liigutada. Aga mõtteid ei suuda lugeda ka teised ratturid, rulluisutajad, jalakäijadki. Eeldamine enamasti ei tööta, sest inimesed eeldavad tihti erinevaid asju. Nii et, kui hakkad paremale pöörama, näita seda käega.
Vahel võid proovida end teise nahka panna – näiteks küsida endalt, kas ma näeks sealt, kus tema on?
Manöövrit planeerides veendu enne, et olukord selleks turvaline - näiteks viska pilk üle õla taganttulijate peale.
 
Ole mõistlik!
Siinne liikluskultuur tahab veel aega, et harjuda teedel pedaalijatega arvestamisega. Siin aitab mõistlik suhtumine. Lihtsaim teguviis on autojuhtide tänamine käeviipega olukorras, kus ta teeb sinu heaks midagi, milleks eeskiri ei kohusta. Elementaarne viisakus kehtib ka liikluses ning eeskuju näidates muudad tõenäolisemaks, et ratturitega arvestatakse üha enam.
Autojuhtidega liigeldes lihtne nipp – manöövritel, kus ei saa aru, kuhu auto-buss-veok keerab, püüa selle juhiga silmside saavutada. Siis on ta sind näinud.
Liikluses osalemise õigusega kaasneb kohustus tagada sujuvus ning ka teiste liiklejate turvalisus. Vahest ei maksa kiirteele trügida kolm-neli korda aeglasema tempoga liikuma, teisi takistama ning pahameelt teenima.
Kui ratta üle pole veel kontroll ideaalne, siis ei maksa kurvilisel teel tuhatnelja allamäge uhada.
 
Ja kui ise sadulast maas, siis vaata-mõtle, kuidas pedaalijad teistele liiklejatele mõjuvad. Tead, mida teinekord teistmoodi ehk paremini teha.