Eesti alustas rahulikult, kiirendas poolel distantsil ning võitis oma eelsõidu. Ajad: 1. Eesti 5.51,71, 2. Ukraina +1,19, 3. Saksamaa +1,92, 4. Uus-Meremaa +7,42, 5. Kanada +42,84. Teise poolfinaali võitis Austraalia (5.50,98), Poola (5.51,98) ja Šveitsi (5.51,52) ees.

Tegelikult võinuks liidrikohal olnud Eesti vabalt esimeselt kahelt kohalt pudeneda, sest 200 meetrit enne finišit kaotas Tõnu Endrekson aeru käest! Õnneks ei kukkunud aer vette, vaid kogenud 37-aastane mees suutis selle käega vastu paati suruda ja õhku jätta. Kaks tõmbetsüklit tegi ta tühjalt kaasa, siis suutis õnnekombel aeru õigetpidi kätte saada.

"Mul polegi sellist eksimust olnud, et tiitlivõistlustel lendaks aer käest. Nüüd on seegi tehtud," muheles Endrekson võistluse järel, kui ärevast olukorrast rääkis. "Kõige tähtsam on sellises olukorras mitte pead kaotada."

Kui aer prantsatanuks vette, rikkunuks see rütmi ja võinuks kalliks maksma minna. Näiteks Kanada jäi teistest maha just seetõttu, et ühel sõudjal juhtus selline apsakas, mida sõudjate kõnepruugis nimetatakse konnaks. Kui see asi juhtus, andis Endrekson kohe ka eessõudja Kaspar Taimsoole märku, et mitte nüüd liigseid riske võtta ja kindla peale finišisse jõuda.

Endreksoni kiideti

Tiimikaaslastelt kuulis Endrekson aga hoopis kiidusõnu, sest suutis rasketes tingimustes paati hästi roolida. Kokkuvõttes olid kõik mõistagi väga rahul ja usuvad, et ehk jäi finaaliks veel väike ekstrakäik lisaks.

Eessõudja Kaspar Taimsoo: "Paneks sõidule hindeks viis miinus. Kokkuvõttes oli hea tugev pingutus. Arutasime sõidu eel Tõnuga taktika läbi. Plaan oligi alustada vabalt, et ei hakka kohe hullu panema."

Allar Raja: "Duširuumis sain aru, kui hea see on, et ei pea vahesõitu tegema. Oli ikka väga raske. Tunned, kuidas käed ja jalad ei taha liikuda, hapnikku ei tule peale selles kuumuses. Kui küsite, kas täna olid rasked tingimused, siis selle tõestus on see, et üks paat läks ümber (Serbia üksikaeruline kahepaat - M. R.). Sellisel tasemel üldjuhul sellist asja ei juhtu."

Andrei Jämsä: "Vägev sõit! Järjekordne näide, et suudame kehva ilmaga hästi hakkama saada. Tõnu tegutses roolijana eriti osavalt. Sellistes tingimustes peab eriti osav olema."

Treener Matti Killing: "Väga hästi sõidetud! Oli teada, et olud on keerulised, tähtis oli end esimese stardiosaga mitte tühjaks sõita. Täna oli ülesanne ka võtta finaaliks hea rada, seegi õnnestus (võitjad paigutatakse kolmandale ja neljandale rajale kolmapäevases finaalis - M. R.)."