Schumacher tegi oma Grand Prix debüüdi 1991. aastal Jordani meeskonnas, enne kui Benetton ta endale palkas. Järgmisel aastal võitis ta Belgia etapi ning jäi üldkokkuvõttes kolmandaks. 1994. aastal võitis pilootide maailmameistri tiitli, mida kaitses edukalt ka järgmisel aastal. 1996. aastal läks ta üle Ferrari meeskonda, kuid lõpetas pidevate tehniliste probleemide üldkokkuvõttes kolmandana. Aasta hiljem jäi ta ilma teisest kohast pärast ebameeldivat vahejuhtumit Jacques Villeneuve´ga hooaja viimasel võiduajamisel. Tema ülim enesekindlus, mis kohati küünib ülbuseni ja tohutu võidutahe on viinud teda vahest konfliktidesse. Kõige meeldejäävamad vahejuhtumid on olnud Damon Hilliga 1995. ja 1996. aastal, 1997. aasta vahejuhtum Villeneuve´ga ning 1998. aastal Belgias kakluselähedane olukord David Coulthardiga.

1999. aasta tõi talle pettumuse. Püüdes realiseerida oma unistust ja võita Ferrarile pilootide meistritiitlit, tegi ta Suurbritannia Grand Prix´ esimesel ringil avarii, murdis jalaluu ja oli sunnitud viibima kolm kuud haiguslehel. Kui Schumacher rivist välja langes, leidis meeskonnakaaslane Eddie Irvine end juhtpiloodi kohalt ja suutis usaldust õigustada. Vormel 1 austajad arutasid, kas sakslane naaseb, et aidata meeskonnakaaslasel võita krooni, mida ta nii väga enesele ihaldas. Kuulujutud lakkasid Malaisia Grand Prix´l, mis oli ta esimene võidusõit pärast õnnetust, mil ta tõestas suurepärase kvalifikatsioonisõidu ja võistlusega suurepärast vormi, aidates Irvine´l võita ja kindlustades enesele teise koha. Tehnilised rikkumised viisid Ferrari diskvalifitseerimiseni, aga apellatsiooni järel meeskonna punktid taastati ja Irvine juhtis ülinapilt meistrisarja. Viimasel etapil Jaapanis näitas Schumacher kvalifikatsioonis jälle head vormi, aga stardis suutis soomlane teda edestada ning võitis teise järjestikkuse meistritiitli.

Senised parimad saavutused:

1999 Tegi Suurbritannia Grand Prix´l avarii ja murdis jala. Ta võitis San Marino ja Monaco Grands Prix´d ja lõpetas pilootide meistrivõistlused viienda kohaga 44 punktiga.

1998 Kuus etapivõitu, kaks teist ja kaks kolmandat kohta viisid Schumacheri lähedale kolmandale maailmameistri tiitlile. Paraku mäletatakse 1998. aastat rohkem tema vihahoogude pärast. 1997 Lõpetas pilootide karikaarvestuses teisena, aga diskvalifitseeritakse FIA poolt kokkupõrke pärast Jacques Villeneuve´ga hooaja viimasel etapil. 1996 Ühines Ferrariga ja tuli rea mehhaaniliste probleemide kiuste kolmandale kohale. 1995 Võitis teise Vormel 1 tiitli. 1994 Võitis esimese tiitli pilootide arvestuses pärast peaaegu kokkupõrget Damon Hilliga, mis jättis mõlemad piloodid viimasest võiduajamisest kõrvale. 1993 Lõpetas pilootide arvestuses 52 punkti ja neljanda kohaga. 1992 Lõpetas oma esimese täismahulise Vormel 1 sarja kolmanda kohaga, võites esimese Grand Prix Belgias. 1991 Tegi Vormel 1 debüüdi Jordani meeskonnas, sõites ühe võiduajamise, misjärel liikus edasi Benettoni, kis ta lõpetas hooaja nelja punktiga. 1990 Võitis Vormel 3 Saksa meistrivõistlused. 1989 Lõpetas Vormel 3 Saksa meistrivõistlused kolmanda kohaga Karl Wendlingeri ja Heinz-Harald Frentzeni järel.