“Kiirtee peal pole mõistlik sõita 10 kraadi, tugeva vihma ja lõikava tuulega,” võttis Indrek Teras kokku meeskonna ühise otsuse lõpetada enese piinamine ja ratastel ilmaga võitlemine.

Temperatuur kukkus väga kiirelt. Esimest tõusu võtma minnes säras päike taevas, ent üha enam hakkas kimbutama küljetuul. Kui 50 kilomeetrit oli sõidetud, algas tugev vihmasadu. GPS juhtis ratturid kiirteele, kus tugeva küljetuule ja meeletu vihmaga sõitmine kujunes vaid piinaks.

“Ega ilm enam kehvemaks minna ei saa, sest siis tuleb juba lumi maha,” ironiseeris Indrek ilma üle. “Kes oleks arvanud, et Lõuna-Euroopas on suvel talveriideid vaja,” oli Rivo Sarapik hämmastunud. Nii jõuti pedaalida planeeritud distantsist vaid pool, 75 kilomeetrit.

Projekti eestvedaja Tõnu Vahter jäi halva asja juures ikkagi positiivseks: “See otsus näitab meie projekti paindlikkust. Aga järgmistel päevadel hakkame paugutama, 220 kilomeetrit iga päev.” Hiljem lisas Tõnu, et kolmenädalane rattasõit ei peagi olema mõnus, aga peaks olema mõistlik.

Kõik ratturid hoiavad endiselt Huezi vallutamist motiveeriva eesmärgina silme ees, seega enne Prantsusmaale jõudmist ei tasu tervisega riskida. 13. etapist puudu jäänud kilomeetrid tuleb meeskonnal järele vändata, jagades need järgnevate etappide vahel ära. Jääb üle vaid loota, et ilmataat soosib järgnevate etappide täispikkuses läbimist.