Champ Car sarja hooaja eelvaade
Suurimaks probleemiks pärast 2002. aastat oli vajaliku arvu (18) auto starti saamine 2003. aastaks. Olukord oli pärast Target Chip Ganassi Racing’u, Andretti-Green Racing’u ja Mo-Nunn Racing’u lahkumist IRL’i enam kui katastroofiline ning paljud arvasid, et 2003. aastal sari enam võistlusradadel ei naase. Kuid alates 2002. aastast CARTi juhtival Chris Pookil olid teised plaanid ...
Sari jätkab ka kahel järgneval hooajal turbomootoritega, mille tootjaks on Ford-Cosworth, mis varustab jõuallikatega kõiki sarjas osalevaid meeskondi. Võimsus on vähendatud 750 hobujõuni, kuna eelmisel hooajal kasutatud ca 820 hobujõulised mootorid olid liialt võimsad sarjas kasutatavate šassiide jaoks ning vähendasid võidusõitude põnevust. Hoolimata hobujõudude vähendamisest on ringiajad jäänud pea samaks (Bourdais oli Kevadtreeningul Sebringil kiirem kui Da Matta eelmisel hooajal) ning säilinud on turbomootorite suurepärane kõla, mis on võitnud paljude mootorispordifännide südamed ning muidugi, sellest hooajast on taas kord keelustatud veojõukontroll, mis lisab veelgi võidusõidule põnevust.
Šassiiarendustööd on sel hooajal kulude kokkuhoiu eesmärgil keelustatud ning rajal näeme taas kord Lola ja Reynard autosid. 2003. aastal plaanitakse ka Milwaukee ja EuroSpeedway ovaalidel võistelda ringradadel kasutatava aerodünaamikaseadistusega, mis loob oluliselt rohkem võimalusi möödasõitudeks.
Võistluspaikadena on lisandunud hooaja avaetapp laial tänavaringrajal St. Petersburgis, Brands Hatchi ringrada Inglismaal ning taas kord võisteldakse Saksamaal EuroSpeedway’l, kus 2001. aastal pakuti Euroopa fännidele suurepärane võistlussõit, mis kahjuks lõppes avariiga, kus Alex Zanardi kaotas mõlemad jalad. 2003. aastal peab Champ Car sari ka oma esimesed öösõidud, nimelt võisteldakse Clevelandi lennuväljal ja Milwaukee ovaalil tehisvalguse käes, mis peaks taas kord võistlustesse vaatemängulisust lisama.
2003. aasta favoriideks tuleb pidada Newman-Haas Racing’u piloote Bruno Junqueirat ja Sebastian Bourdaisi ning Player’s/Forsythe Racing’u sõitjaid Paul Tracy’t ja Patrick Carpentieri. Kindlasti räägivad tipus kaasa ka Visteon/Patrick Racing’u piloot Oriol Servia ja Team Rahali sõitja Michel Jourdain Jr. ning mida hooaja lõpupoole seda enam tuleb vanameistritel arvestada noorte uustulnukatega, kes on täis tahtmist tõestada, et nad on suutelised vanameistreid võitma.
Ühtlasi on Champ Car World Series järgmiseks kolmeks hooajaks kindlustanud omale TV-lepingu Eurospordiga, mis suurema osa sõite kannab üle otseülekannetena. Kel on huvi sarja vastu, kuid puudub võimalus Eurospordi vahendusel sarja jälgida, sel tuleb leppida www.champcarworldseries.com vahendusel tehtava raadioülekandega.
Meeldivat Champ Car World Series sarja hooaega kõigile!
Champ Car World Series sarjas 2003. aastal osalevad sõitjad ja meeskonnad:
# | SÕITJA | KERE | MEESKOND |
---|---|---|---|
31 | Ryan Hunter-Reay | Reynard | American Spirit Team Johansson |
12 | Jimmy Vasser | Reynard | American Spirit Team Johansson |
19 | Joel Camathias | Lola | Dale Coyne Racing |
51 | Adrian Fernandez | Lola | Fernandez Racing |
7 | Tiago Monteiro | Reynard | Fittipaldi-Dingman Racing |
55 | Mario Dominguez | Lola | Herdez Competition |
4 | Roberto Moreno | Lola | Herdez Competition |
34 | Mario Haberfeld | Reynard | Mi-Jack Conquest Racing |
2 | Sebastien Bourdais | Lola | Newman/Haas Racing |
1 | Bruno Junqueira | Lola | Newman/Haas Racing |
27 | Patrick Lemarie | Lola | PK Racing |
32 | Patrick Carpentier | Lola | Player's/Forsythe Racing |
3 | Paul Tracy | Lola | Player's/Forsythe Racing |
33 | Alex Tagliani | Lola | Rocketsports Racing |
9 | Michel Jourdain Jr. | Lola | Team Rahal |
20 | Oriol Servia | Lola | Visteon/Patrick Racing |
5 | Rodolfo Lavin | Reynard | Walker Racing |
15 | Darren Manning | Reynard | Walker Racing |